افزایش دعاوی ناشی از بی دقتی در تنظیم قراردادهای ملکی البرز

کرج - ایرنا - رییس دادگستری استان البرز از افزایش دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی به دلیل رعایت نشدن شرایط قانونی معامله ، افزایش قیمت ها و عدم دقت در تنظیم قراردادهای ملکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" حسین فاضلی هریکندی" روز سه شنبه در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات مرکز استان البرز افزود: سال گذشته بیش از ۶ هزار پرونده قضایی دربخش معامله ملکی استان البرز داشتیم که بیانگر افزایش این پرونده ها نسبت به سال های ماقبل آن است.

وی بیان کرد: اگر شرایط قانونی معامله رعایت نشود یا قرار داد ها تفهیم نشده و عدم دقت در تنظیم آن باشد این گونه دعاوی به وجود می آید.
فاضلی هریکندی افزود: با توجه به جمعیت و وسعت البرز آمار بالایی را در این زمینه شاهد هستیم بنابراین باید با آموزش و برگزاری همایش های تخصصی این روند را کاهش دهیم.
رییس دادگستری استان البرز بیان کرد: اکنون البرز به لحاظ تعداد پرونده های الزام به تنظیم سند رسمی ملک جایگاه ششم را دارد .

فاضلی هریکندی گفت: افزایش پرونده ها در محاکم قضایی سبب طولانی شدن زمان رسیدگی به آنها می شود که باید با اجرای طرح های پیشگیری اقدامات موثر در این زمینه داشت.
وی افزود: حضور مشاوران املاک نقش موثری در کاهش اختلافات حقوقی در این زمینه دارندضمن آنکه اطلاع از مفاد قرار دادها برای مالک و تنظیم کننده اهمیت دارد و اقدامات خوبی را از سوی مشاوران املاک در این راستا شاهد هستیم.
وی یادآورشد: ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که ۶ هزار واحد آنها در کرج هستند.

افزایش  دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی ملک در البرز

۹۰ درصد مشاوران املاک البرز پروانه فعالیت دارند
رییس دادگستری استان البرز گفت: ۹۰ درصد مشاوران املاک این استان پروانه فعالیت دارند و یک هزار و ۱۰۰ دفنر مشاوره املاک استان فاقد پروانه فعالیت هستند .

وی اضافه کرد: مشاوران فاقد پروانه نیز با بازدیدها و نظارت ها صاحب پروانه فعالیت شده یا در صورت نداشتن شرایط برای کسب پروانه پلمب می شوند اگرچه تعدادی اخطار پلمب داشته اند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۱۵۵ نفر آموزش های مربوطه را در زمینه مشاوران املاک دیده اند و ازحیث پروانه های تخصصی صادر شده استان البرز رتبه اول کشور را دراین زمینه دارد .

رییس اتحادیه املاک کرج نیز دراین همایش گفت: یک هزارو ۵۳۶ مشاور املاک در این شهرستان ساماندهی شدند.
" مریم قمی" افزود: تاکنون برای ۷۷۴ مشاور املاک این شهرستان پروانه فعالیت صادر شده و ۲۳۳ دفتر مشاوره املاک فاقد شرایط دریافت پروانه درکرج جمع آوری شدند.
وی بیان کرد: ۲۸۹ مشاور املاک نیز در این شهرستان در شرف دریافت پروانه فعالیت هستند و تعدادی نیز اخطار تعطیلی دریافت کردند.
قمی گفت: تا پایان سال جاری هیچ مشاور املاکی در کرج فاقد پروانه فعالیت نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha