حمایت دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت با اشاره به اینکه حمایت برخی از دولت‌های غربی، اروپایی و آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است از آنها خواست حمایت‌های خود را متوقف کنند.

علی بهادری‌جهرمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره اقدامات بشردوستانه دولت جمهوری اسلامی ایران به غزه اظهار داشت: از همان روز اول اقدامات پرتحرک دیپلماتیک دولت آغاز شد و سفرهای وزیر امور خارجه و مذاکرات و رایزنی‌های فشرده‌ در این راستا انجام گرفت.

وی افزود: شخص رئیس جمهور تماس‌های تلفنی متعددی با سران کشورهای مختلف داشته و معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و حتی سایر وزرا از جمله وزرای فرهنگ، آموزش و پرورش و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز رایزنی هایی در رابطه با غزه انجام داده اند.

سخنگوی دولت بیان کرد: رایزنی‌ها در سطح بسیار گسترده و پرتعداد هم برای جلوگیری هرچه سریع‌تر کشتار وحشیانه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و هم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه صورت گرفته است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه از همان ابتدا نیز هماهنگی‌هایی به ویژه از طریق مجموعه صلیب سرخ و هلال احمر انجام شد، گفت: از نهادهای مردمی کمک‌های بشردوستانه مانند آب، پتو، اقلام دارویی و درمانی جمع‌آوری و بارگیری‌ شد و همچنین دولت با همکاری سایر دولت‌ها ارسال از طریق پرواز، زمینی و دریایی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: مشارکت و حمایت برخی از دولت‌های غربی، اروپایی و آمریکایی عملا مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه شده که در حقیقت همکاری با یک متهاجم نظامی است که همه اصول جنگی را زیر سوال برده و جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت انجام می‌دهد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر اینگونه حمایت‌ها متوقف و یا کنترل شود تا امکان ارسال موثرتر اقلام بشردوستانه فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha