۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ مقیاس در کشور ساخته می‌شود

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: یکی از هدفگذاری‌ها در چارچوب برنامه هفتم توسعه، احداث ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی است که از سال آینده وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه چهار کلاسه مهرآفرین طبس افزود: این مجتمع‌ها با رویکرد محله محور احداث می‌شود یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است.

وی گفت: امروز با بهره‌برداری از این پروژه آموزشی آخرین مدرسه دو نوبت طبس هم به تک نوبت تبدیل شد و امیدواریم در کل استان خراسان جنوبی با احداث فضاهای جدید مدارس دو نوبت به تک نوبت تبدیل شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خیران از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی به خصوص در مدرسه‌سازی هستند لذا هر کسی که به موضوع مدرسه سازی توجه و دقت دارد یعنی آینده آن منطقه و کشور برایش مهم است و اگر بخواهیم شهرستان آباد، قوی و پیشرفته داشته باشیم باید مدارس را در بهترین فضاها بسازیم تا پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشد.

وی گفت: اکنون باید از کودکان غزه یاد کنیم که بدون سرپناه و زیر آتش رژیم کودک کُش اسرائیل روزگار را سر می‌کنند.

خان محمدی افزود: مبارزه، مهمترین درسی است از سرزمین طبس باید آموخت زمانی که رژیم به ظاهر تا دندان مسلح آمریکا و هواپیماهای خاص آن در این سرزمین زمینگیر شدند و شکست خورد لذا وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، آمریکا بتدریج افول کرد.

وی گفت: نباید این افتخارات در منطقه طبس به فراموشی سپرده شود چرا که پیروزی جبهه حق بر باطل در این سرزمین اتفاق افتاده است و درس مبارزه را در مدارس نباید فراموش کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: وقتی آموزش و پرورش کشور با درس مبارزه و مقاومت آشنا باشد هیچ ملتی نمی‌تواند نگاه چپ به این سرزمین داشته باشد زیرا می‌دانند که روح اصلی دین اسلام مقاومت و استکبارستیزی است.

وی افزود: دشمن از چند سال گذشته برنامه ریزی کرده تا نظام آموزشی کشور را دچار اختلال کند و سال گذشته هم با موضوع مسمومیت‌ها، مدارس دخترانه را هدف قرار دادند لذا دانش آموزان به ویژه دختران این سرزمین باید قدر منزلت خود را بدانند.

خان محمدی گفت: برای تربیت نسل انقلابی باید در مدارس درس معرفت و مبارزه آموخت و این موضوع باید در وجود همه دانش آموزان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: باید در نشستی با واحدهای صنعتی و معدنی، سهم مدرسه سازی مشخص شود تا بتوانیم با ساخت مجتمع‌های بزرگ مقایس آموزشی همه دسترسی‌ها را برای دانش آموزان تسهیل کنیم.

آموزشگاه مهرآفرین منطقه زیباشهر طبس که در یک سال گذشته ساخته شد، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار طبس، خیرین، جمعی از مسئولان و فرهنگیان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس امروز در سفر به خراسان جنوبی علاوه بر افتتاح این پروژه، در مراسم بهره‌برداری رسمی از مدرسه ۶ کلاسه برکت شهدای معلم در شهرستان بشرویه، مدرسه ۶ کلاسه حاج مصطفی شرفی در شهرستان فردوس و پروژه استخر شهدای دانش آموز در شهرستان زیرکوه حضور می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha