برنامه های هفته کتاب به موسسه های مردمی واگذار شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و عزم همگانی در این حوزه گفت: برنامه های هفته کتاب به موسسه های مردمی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم روانشاد روز سه شنبه در نشست هماهنگی سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ یکی از مهمترین شاخص ها کتاب خوانی است و ضرورت دارد با هم افزایی و همگرایی هرچه بیشتر بین دستگاهی، نقش پررنگی برای گسترش این چتر فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: باید در این راستا از ظرفیت همه دستگاه های فرهنگی استفاده کنیم و بطور قطع در صورتی می توانیم کار موثر و ملموس در حوزه کتاب ارایه کنیم که همه ظرفیت ها تجمیع و از همه آنها نیز بهره گیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان یادآور شد: طبق روال هر دستگاه موظف به انجام تکالیف درون سازمانی در این حوزه است که پس از ارایه گزارش به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، عملکرد دستگاه بعد از هفته کتاب در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و از بهترین دستگاه ها تجلیل خواهد شد.

روانشاد بیان کرد: برنامه های اجرا شده براساس سیاست های ابلاغی سی و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی باید مردم محور باشد و در این راستا نیز برنامه های میدانی اجرا شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «شعار آینده خواندنی است» گفت: این شعار در این راستا و به گونه ای طراحی و نامگذاری شده تا تولید محتوای گفتمانی در طول سال، در حوزه کتاب انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: این شعار نیز در راستای مردمی بودن برنامه های کتاب در هفته کتاب نیز مدنظر قرار دارد.

روانشاد با تاکید بر برگزاری برنامه های قابل اجرا در سطح شهر، ادامه داد: محور برنامه ها نیز باید مبتنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد و البته باید از قالب های مختلف هنری و فرهنگی، برای هفته کتاب استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: هرساله با توجه به سیاست های خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های این هفته اعلام می شود و طبق روال سال های گذشته، ستاد استانی هفته کتاب با حضور دستگاه های مرتبط برگزار و برنامه های مشترکی بر اساس سیاست های خانه کتاب وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های تخصصی و ترویجی در همه حوزه های دانشگاهی، مساجد، موسسات فرهنگی و حلقه های میانی، گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر اجرای برنامه های کلان فرهنگی توسط موسسات فرهنگی و سازمان های مردم نهاد؛ بخصوص موسساتی که در حوزه کتاب فعال هستند، لازم است برنامه های این هفته را به موسسات واگذار کنیم تا شاخص های مردمی بودن و مردمی سازی در همه برنامه ها ، لحاظ شود.

روانشاد بر برگزاری و اجرای برنامه هایی از جمله میزبانی پیشکسوتان حوزه کتاب یا اجرای طرحی همچون عصر کتاب تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم اگر پیشکسوتی کتابی تهیه کرده اند ، علاوه بر رونمایی مورد تجلیل و معرفی نیز قرار بگیرد ، همچنین آیین رونمایی کتاب های پیشکسوتان با حضور دستگاه های فرهنگی، انجام شود.

وی با بیان اینکه پوشش برنامه های ستاد هفته کتاب در صداوسیما، فضای مجازی و رسانه ها بسیار ضروری است، عنوان کرد: باید از برگزاری برنامه های تکراری، پرهیز شود اما برنامه هایی در گذشته بازخورد مثبت داشته اند و تکرار آنها آسیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداشته باشد، بلامانع است.

وی با اشاره به رویدادمحور بودن برنامه های فرهنگی گفت: باتوجه وقایع اخیر غزه و تهاجم گسترده رژیم صهیونسیتی برای کشتار کودکان و زنان بیگناه فلسطینی ، به خلق اثر برای حمایت از این افراد پرداخت و رویدادمحوری را در دستور کار قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha