۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 5479
کد خبر: 85269285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار و گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و نیجر

۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85269285
دیدار و گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و نیجر

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه در دیدار با همتای نیجریه‌ای خود، موضوعات مورد علاقه در حوزه روابط دوجانبه و بین‌المللی و همچنین آخرین تحولات داخلی نیجر را با وی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در دیدار با باکاری سانگاره وزیر خارجه نیجر که در راس هیئتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

وزیر امور خارجه  در این دیدار با اشاره به نگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی، توسعه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فن آوری و تبادل هیئتهای عالی بین دو کشور، با هدف ارتقای منافع طرفین را با اهمیت ذکر کرد.

امیرعبداللهیان کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی  بین دو کشور را چارچوب مناسبی برای به فعلیت رساندن خواسته های مقامات عالی دو کشور برای توسعه همکاریها دانست و با تاکید بر ضرورت فعالسازی آن، ابراز امیدواری کرد که با تجدید ساختار این کمیسیون، تحرک قابل قبولی در این خصوص شکل گیرد.

وزیر امور خارجه نیجر نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی و فن آوری، تمایل کشورش برای توسعه مناسبات با ایران در بخش های مختلف را مورد تاکید قرار داد. 

باکاری سانگاره این توانمندی ها را تامین کننده نیازهای کشورش در بخش‌های مختلف انرژی و صنعتی دانست و برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور  در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا، وزرای خارجه دو کشور ماه قبل در حاشیه مجمع عمومی سازمان در نیویورک نیز با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha