هشدار زرد هواشناسی؛ استان سمنان بارانی و مه‌آلود می‌شود

سمنان - ایرنا - اداره‌کل هواشناسی استان سمنان به دلیل مخاطرات ناشی از بارش‌ پراکنده باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک و مه‌آلودگی چهارشنبه سوم آبان ماه به ویژه در ارتفاعات هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بررسی‌ها فردا (چهارشنبه) در بیشتر مناطق استان به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی افزود: جاری شدن روان‌آب و سیلاب نقطه‌ای و احتمال اختلال در تردد محورها و کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی روز چهارشنبه (سوم آبان) است.

وی بیان کرد: احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه‌ها در این هشدار زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش غبار و آلاینده‌های جوی در نواحی صنعتی و غربی استان سمنان و افزایش نسبی دمای هوای بیشتر شهرهای این استان از چهارشنبه تا هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان ۱۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد است، افزود: امروز (سه‌شنبه) دمای هوای شهر رضوان در خنک‌ترین شرایط استان سمنان تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز برای آنان ارسال شود.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha