۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85269453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هاشمیه متقیان: با بی عدالتی مدالم را پس گرفتند

۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85269453
هاشمیه متقیان: با بی عدالتی مدالم را پس گرفتند

اهواز - ایرنا - بانوی طلایی پارادو و میدانی کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگژو در واکنش به پس گرفتن مدال طلایش در این رقابت‌ها گفت: با بی‌عدالتی مدالم را پس گرفتند و از این بابت بسیار ناراحت هستم.

به گزارش ایرنا روز گذشته و در اولین رقابت دوومیدانی کاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ۲ مدال طلا و نقره توسط هاشمیه متقیان و زینب مرادی برای کاروان ایران به دست آمد اما با توجه به اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل "کال روم" و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این ۲ ورزشکار ایرانی را از جدول رده بندی حذف کردند.

هاشمیه متقیان دارنده چندین عنوان جهانی و آسیایی بعد از این اتفاق در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عنوان کرد: بعد از مدال طلای توکیو، مدال طلای جهان در مراکش و مدال جهانی فرانسه، با ارتقاء رکورد پاراآسیایی خود موفق به کسب مدال طلا در بازی های پاراآسیایی شدم اما با بی عدالتی و نفوذ کشور چین مدالم را پس گرفتند تا ورزشکار خودشان را در رتبه اول اول قرار دهند.

وی افزود: حکم قهرمانی در این پیکارها صادر و تحویل من داده شده بود، اما اعتراض کشور چین به یک دقیقه تاخیر در آمدن ورزشکاران ایران به کال روم موجب شد تا از جدول رده بندی کنار برویم این در حالی است که سرداور مسابقات هیچ مشکلی در برگزاری مسابقه گزارش نکرده بود.

همچنین سید محمد اسبقیان رئیس فدراسیون در واکنش به این موضوع گفت: اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کرده و ۶ پرتاب سنگین هم داشتند که در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت کردند و همه مراحل را طی کردند.

گفتنی است ۱۳ ورزشکار و ۶ مربی خوزستانی تیم‌های ملی را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو همراهی می‌کنند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.

کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با ۲۱۱ ورزشکار و در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و ۱۱ رشته ورزشی در بخش زنان در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha