مدیرکل آموزش پرورش: تمامی کلاس‌های درس استان کرمانشاه دارای معلم هستند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت که ۲۶ هزار معلم در مدارس این استان مشغول تدریس هستند و هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان محمدی عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهید سلیمانی استانداری افزود: امسال با وجود بازنشستگی ۲ هزار و ۴۵۱ نیروی آموزشی از طریق استخدام هزار و ۵۵۵ نفر معلم جدید و نیز دعوت به کار فرهنگیان بازنشسته، پرداخت اضافه کار و بکارگیری دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان کمبود آموزگار در مدارس استان را جبران کردیم.

وی گفت: این در حالی است که امسال و با افزایش ۲ هزار و ۱۶۶ دانش آموز جدید تعداد افراد مشغول به تحصیل در مدارس استان کرمانشاه به ۳۷۸ هزار و ۴۲۳ نفر افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در پروژه مهر (موضوع برنامه های بازگشایی مدارس) در بین استان های کشور رتبه برتر را کسب کرد، افزود: در خصوص توزیع کتاب های درسی با بیش از پنج میلیون جلد و نیز ثبت نام صد درصدی الکترونیکی دانش آموزان، ساماندهی نیرو و جذب معلم نیز رتبه های بالای کشوری را کسب کردیم.

به گفته وی در استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم، چهار هزار مدرسه و ۱۶ هزار کلاس وجود دارد.

کیفی شدن فرایند آموزش در صدر برنامه های آموزش و پرورش کرمانشاه قرار گیرد

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز از آموزش و پرورش استان خواست توجه به کیفیت را در صدر همه فرایندها و حوزه های آموزشی خود قرار دهد.

علی شعبانی افزود: براساس گزارش عملکردی وزارتخانه متبوع؛ آموزش و پرورش کرمانشاه در حوزه های مختلف رتبه های برتر کشوری را دارد و موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته برخی از کمبودها در سرانه آموزشی کرمانشاه وجود دارد که لازم است آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نسبت به بهینه سازی، نوسازی و احداث مدارس جدید به ویژه در مناطق کم برخوردار اهتمام بیشتری به خرج دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha