۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۱
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85269723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت کارگاه‌ تخصصی تئاتر در سبزوار برپا شد

۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۱
کد خبر: 85269723
هفت کارگاه‌ تخصصی تئاتر در سبزوار برپا شد

سبزوار - ایرنا - دبیر همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی گفت: هفت کارگاه‌ تخصصی تئاتر در سبزوار با حضور ۲ چهره شاخص تئاتر و هنر "قطب الدین صادقی" و "میثم زندی" برپا شد.

مهیار علوی مقدم سه‌شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این کارگاه‌ها، کارکردها و توانمندی های دراماتیک و نمایشی نثر فارسی توسط "قطب الدین صادقی" نمایشنامه نویس و کارگردان برجسته تئاتر در تالار همایش بین المللی بیهقی ارائه شد.

وی افزود: در یکی دیگر از این کارگاه‌ها رویکرد نوین در طراحی صحنه از سوی "میثم زندی" استادیار پژوهش هنر دانشگاه سوره ارائه شد.

همچنین در نشست مطالعات میان رشته ای نثر فارسی و تاریخ بیهقی به بازشناسی ویژگی های سینمایی روایت در متن تاریخ بیهقی پرداخته شد.

علوی مقدم گفت: نمایشنامه خوانی"آرش" نوشته "بهرام بیضایی" از سوی تیم تئاتر "میمیک" به کارگردانی "مصطفی حمیدی فر" نیز اجرا شد.

وی افزود: ابعاد نمایشی این کارگاه‌ها قابل توجه بود و با استقبال علاقه مندان حوزه تئاتر و نمایش و انجمن های تئاتر سبزوار روبه‌رو شد که در ارتقای علمی پژوهشی اهل تئاتر نقش مهمی دارد.

به گزارش ایرنا، برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر همزمان با سیزدهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی (پدر نثر فارسی) در سبزوار با هدف بازشناخت پیوند نثر فارسی و هویت ملی با همیاری انجمن سینمای جوانان دفتر سبزوار، انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه حکیم سبزواری برنامه ریزی شد.

سیزدهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت بیهقی، اول و دوم آبان در سبزوار برگزار شد که در این همایش دو روزه شماری از سخن‌شناسان و پژوهشگران ایرانی و نیز مهمانانی از کشورهای فارسی‌زبان منطقه شرکت داشتند.

شعرخوانی، افتتاح موزه نثر فارسی، اجرای آیین نامه اسب چوبی و برپایی کارگاه‌های تخصصی در حوزه تئاتر از برنامه های تدارک دیده شده برای این همایش بود.

اول آبان در تقویم کشور به نام روز ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha