۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85269725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه مصر: خواستار آتش بس فوری هستیم/کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- سامح شکری وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت که قاهره خواستار آتش بس فوری در سرزمین های اشغالی فلسطین است و کشتار غیرنظامیان را محکوم می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، سامح شکری وزیر خارجه مصر که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه و اوضاع فلسطین به آمریکا سفر کرده است، در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما خواستار آتش بس فوری و پایدار برای پایان دادن به همه اشکال درگیری در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: ما کشتار غیرنظامیان را محکوم می کنیم و بر اجتناب از استانداردهای دوگانه و لزوم حفاظت از غیرنظامیان تاکید می کنیم. همه اشکال مجازات دسته جمعی باید متوقف شود.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: آوارگی اجباری فلسطینی ها باید متوقف شود و ما بر مخالفت خود با فراموشی موضوع فلسطین تاکید می کنیم. ما هدف قرار دادن همه غیرنظامیان را محکوم می کنیم.

سامح شکری تاکید کرد: برای ارائه راه کار دو کشوری باید یک روند صلح آغاز شود. ما نیاز به یک آتش بس فوری و پایدار داریم.

ابراز شگفتی مصر از ناتوانی شورای امنیت در صدور قطعنامه

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات خاورمیانه و سرزمین های اشغالی فلسطین نیز گفت:از ناتوانی شورای امنیت در صدور قطعنامه برای برقراری آتش بس در غزه شگفت زده شده ایم.

وزیر خارجه  مصر با تاکید بر اینکه بر برقراری  آتش‌بس فوری و پایدار میان اسرائیل و حماس، افزود: ما خواستار حمایت بین المللی از مردم بی دفاع فلسطین هستیم و مصر هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط هر طرف را رد می کند.

این مقام دولت قاهره اضافه کرد: ما قبلا نسبت به سیاست های جدایی غزه و کرانه باختری و تضعیف بیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده بودیم.

سامح شکری تاکید کرد: راه حل مساله فلسطین با آوارگی به دست نمی آید، بلکه با دستیابی فلسطینی ها به حق تعیین سرنوشت به دست می آید.

وزیر خارجه مصر گفت که تمام آنچه از به تعویق انداختن حل مساله فلسطین به دست آمده، هرج و مرج و جنگ های بیشتر بوده است.

دیپلمات ارشد دولت مصر ادامه داد: ما تا پایان این جنگ به تلاش های خود ادامه خواهیم داد و از استانداردهای دوگانه ای که در مورد آن ایجاد شده متأسفیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha