۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85269897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۴ هزار راس دام در بروجرد علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد

بروجرد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: ۱۵۴ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری‌ تب برفکی واکسینه شد.

امین مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح عمومی واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سبک و سنگین شهرستان بروجرد از مردادماه آغاز شد.

وی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین با همکاری بخش خصوصی و دولتی در مناطق روستایی شهرستان انجام شد.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: از این تعداد دام واکسینه شده ۱۴۵ هزار راس دام سبک و بیش از ۹ هزار راس دام سنگین بود.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین در کنار این طرح واکسیناسیون بروسلوز دام‌ها و هاری سگ‌های این مناطق نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

مهدی‌زاده گفت: در این مدت همچنین ۵۵۹ هزار و ۹۰۴ راس دام علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۳۵۵ مورد تست سل و بروسلوز گاوی و حدود هفت هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد اضافه کرد: در این مدت کار نظارت و بازرسی کشتارگاهی ۳۷ هزار و ۲۴۵ راس دام و نظارت و بازرسی ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

مهدی زاده تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان را بیش از پنج میلیون قطعه عنوان کرد و ادامه داد: ۲۷۱ مجوز جوجه ریزی در نیمه نخست سال جاری برای واحدهای مرغداری در شهرستان صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha