۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85270007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ مورد تخلف در بازار  کردستان کشف شد

۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85270007
۵۲ مورد تخلف در بازار  کردستان کشف شد

سنندج- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: در نتیجه بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان ۵۲ مورد تخلف کشف شد.

فرزاد سردارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازرسان صمت همواره وضعیت بازار را رصد می کنند، اظهار کرد: در ۱۰ روز اخیر ۴۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه بازرسی های انجام شده ۵۲ مورد تخلف کشف شد که در قالب ۴۵ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این تعداد واحد متخلف در استان چهار میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال بوده است.

سردارزاده ادامه داد: بیشتر تخلف های انجام شده در بازار استان شامل گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است که انتظار می رود بازاریان نسبت به رفع این موارد و رعایت انصاف اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد رونق خرید و فروش و هم رضایت خریداران باشیم.

وی یادآور شد: از طریق ستاد خبری اداره کل صمت هم ۳۶ مورد گزارش تخلف در بازار توسط مردم ارائه شده است که بعد از رسیدگی های انجام شده سه مورد آن احراز و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت ، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha