۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85270026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش، راهکار مصونیت دانش‌آموزان در برابر تهدیدات دشمن است

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به تهدیدات جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان علیه نسل جوان و نوجوان، گفت: آموزش و آگاه‌سازی از راهکارهای اساسی مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است که باید مورد اهتمام جدی متولیان فرهنگی و آموزشی بخصوص آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در آیین متمرکز نواختن زنگ بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل (سه تا ۱۰ آبان) در مدارس گنبدکاووس، افزود: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که باید فرزندان و دانش آموزان ما در حوزه‌های گوناگون ایمنی و مراقبت آموزش‌های لازم را ببینند تا بدانند در صورت وقوع حوادث احتمالی چه اقداماتی انجام دهند.

وی ادامه داد: ما باید در کنار مردم و دانش آموزان مباحث مرتبط با ایمنی و مراقبت در برابر تهدیدات دشمنان را توسعه دهیم .

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی باموضوع پدافند غیرعامل و راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش خسارت ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی برگزار می‌شود.

عرازمراد مغربی قوجق افزود: افزایش آگاهی دانش آموزان با مباحث پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش خسارات در حوادث احتمالی (سیل و زلزله) و تهدیدات جنگ نرم دشمنان دارد.

وی، تامین آرامش جسمی و روحی دانش آموزان، حفظ جان افراد در مدرسه و ایجاد امنیت در برابر انواع تهدیدات را از اهداف پدافند غیرعامل در مدارس ذکر کرد و گفت: تحقق این اهداف تنها در سایه افزایش آگاهی دانش آموزان و ایجاد حس مالکیت در مدرسه به‌منظور حفظ و حراست از اموال عمومی میسر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که در دبیرستان دخترانه دوره اول «ساره» گنبدکاووس برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و برخی مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی حضور داشتند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۹۲ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha