۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85270063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم سرکوب نهادهای فرهنگی حامی فلسطین در آمریکا

تهران-ایرنا- دانشگاه فلوریدا که با ران دسانتیس نامزد تندروی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همکاری می کند در اقدامی ضد فلسطینی به کالج‌ها و موسسات آموزشی زیرنظر خود دستور داد یک سازمان دانشجویی حامی فلسطین را تعطیل کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز نوشت فلوریدا اولین ایالت جمهوریخواه آمریکا است که این گروه را به دلیل حمایت از حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی غیرقانونی اعلام می کند.

سیستم دانشگاه ایالتی فلوریدا (متشکل از چندین کالج و موسسه آموزشی) همچنین اعلام کرد بخش‌هایی از گروه «دانشجویان حامی عدالت برای فلسطینی ها» (SJP) به عنوان بخشی از «سرکوب» تظاهرات در حمایت از فلسطین در این ایالت که اکثرا حامی جمهوریخواهان هستند، باید برچیده شود.

سیستم دانشگاه ایالتی فلوریدا حمایت این گروه ها از فلسطینی ها را «حمایت مخرب از گروه های تروریستی» توصیف کرده و به همین بهانه اقدام به برچیدن آنها کرده است.

ری رودریگز رئیس این دانشگاه در یادداشتی به روسای دانشکده های زیرنظر این دانشگاه نوشت: در مشورت با فرماندار دسانتیس به دلیل حمایت SPJ از تروریسم، بخش هایی از این گروه تعطیل می شوند.

به گفته وی، این گروه دستکم در دو دانشگاه فلوریدا فعال است.

از زمان حملات حماس و محاصره و بمباران غزه از سوی تل آویو، تنش ها بین دانشجویان حامی فلسطین و رژیم صهیونیستی به بازداشت و سرکوب در دانشگاه های آمریکا منجر شده است. برخی دانشگاه های آمریکایی، SIP را به دلیل آن که حمله حماس را «پیروزی تاریخی مقاومت فلسطین» نامید، خواستار مقاومت شد و اعتراضاتی را در بیش از ۲۰۰ دانشگاه در کانادا و آمریکا به راه انداخت، مورد انتقاد قرار داده اند.

دسانتیس نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ موضع تندرویی را علیه فلسطینی ها اتخاذ کرده و مدعی است تا وقتی حماس اسرا را آزاد نکرده باید دسترسی شهروندان غزه به آب و تسهیلات قطع باشد.

به گزارش ایرنا، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا پیشتر درمورد حضور حامیان حماس در ایالات متحده هشدار داد و لغو روادید دانشجویان خارجی حامی مقاومت فلسطین و حماس را خواستار شد. وی با طرح این سوال که «این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟» گفت که روادید هر یک از دانشجویان خارجی حامی حماس باید لغو شود و آنها باید به کشورشان بازگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha