شمار واحدهای صنعتی گازدار در کرمانشاه به بیش از سه هزار و ۲۰۰ واحد رسید

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با گازرسانی به ۱۳۴ واحد صنعتی جدید در سال جاری شمار واحدهای صنعتی گازدار در استان به سه هزار و ۲۳۴ واحد رسید.

ناصر حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۴ واحد صنعتی در استان کرمانشاه گازدار شده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۸ واحد در قالب مصوبه شورای اقتصاد و ۷۵ واحد خارج از این مصوبه به شبکه گاز پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این واحدها سالانه ۲۴ هزار و ۹۹۲ مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع و سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی می‌شود، افزود: برای گازدار شدن این واحدها، ۱۴ ایستگاه اجرا و ۱۵۴ علمک نصب و ۲۸/۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: با برنامه های در دست اجرا پیش بینی می شود تعداد واحدهای صنعتی گازدارشده استان تا پایان امسال به ۲۳۴ واحد برسد.

وی با بیان اینکه این شرکت آمادگی دارد به تمام صنایعی که متقاضی استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی هستند، گازرسانی کند افزود: در گازرسانی به واحدهای اقتصادی استان در سال گذشته شرکت گاز ۲۴ درصد بیشتر از برنامه تعیین شده اقدام به گازرسانی کرد.

شمار واحدهای صنعتی گازدار در کرمانشاه به بیش از سه هزار و ۲۰۰ واحد رسید

حسینی با اشاره به نقش گاز در بندهای سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: هم اینک بیشترین گاز مصرفی استان متعلق به واحدهای صنعتی است به طوری که این رقم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کل مصرف را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه درست ترین نحوه استفاده از گاز، مصرف آن در صنایع و در جهت تولید است، اضافه کرد: گازرسانی به صنایع به منزله کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه های تولید و بالارفتن امکان رقابت در بازارهای بین المللی و ارزآوری بیشتر برای کشور است.

وی افزود: به طور قطع استفاده هرچه بیشتر صنایع و واحدهای تولیدی از گاز طبیعی می تواند ضمن حفظ پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی، صرفه جویی مناسبی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده و در نهایت نیز از نظر اقتصادی و ملی نیز برای کشور و استان هم تاثیرگذار باشد.

حسینی اظهار کرد: شرکت گاز امسال پیش بینی کرده امکانات لازم برای نصب و اشتراک پذیری ۲۵ هزار مشترک جدید را در استان کرمانشاه فراهم کند که از این تعداد تاکنون حدود ۱۱ هزار مشترک محقق شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است؛ ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان هم اینک ۹۹/۹ و در بخش روستایی ۹۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha