بیمارستان امام خمینی (ره)خمین مجهز به دستگاه تصویربرداری ۱.۵ تسلای شد

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین از تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به دستگاه تصویربرداری به روز و ۱.۵ تسلای خبر داد.

دکتر سجاد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دستگاه، از بروزترین دستگاه‌ها در سطح استان مرکزی و منطقه است که مجموعاً ارزش ریالی آن ۵۰۰ میلیارد ریال از محل پروژه سازمان بهداشت جهانی است.

وی گفت: ۳۰۰ مترمربع فضای فیزیکی استاندارد برای دستگاه ام آر آی خمین در مدت سه ماه و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: این دستگاه آخرین نسخه دستگاه تصویربرداری در کشور است و در فضای ایزوله به منظور جلوگیری از انتشار امواج الکترومغناطیسی به اطراف نصب می شود.

رحیمی بیان کرد: تونل ۷۰ سانتی متری دستگاه ترس بیمار را از بین می برد و استفاده از فیبر نوری موجب سرعت تصویربرداری این دستگاه شده است.

وی با اشاره به توانایی تصویربرداری سه بعدی دستگاه ام آر آی جدید بیمارستان خمین، افزود: این ویژگی دستگاه مانع از خطا در تشخیص پزشکان در بیماری می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: کاهش فاصله زمانی استفاده بیماران از دستگاه تصویربرداری جدید بستر ارائه خدمات به افراد بیشتر در طول یک روز و حتی شهرهای همجوار شهرستان را فراهم می‌کند.

رحیمی تاکید کرد: مرکز ام آر آی خمین به زودی در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان راه اندازی می‌شود.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی دارای یک مرکزی بستری و درمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha