کره جنوبی و آمریکا رزمایش عملیاتی ویژه مشترک برگزار کردند

تهران- ایرنا - ارتش آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا رزمایش عملیاتی ویژه مشترک در راستای تقویت ظرفیت همکاری برای مقابله با تهدیدهای نظامی کره شمالی برگزار کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، رزمایش عملیاتی ویژه مشترک آمریکا و کره جنوبی اخیر با حضور نیروی دریایی آمریکا و سربازان کره جنوبی از فلوتیلا جنگاور ویژه نیروی دریایی، فرماندهی جنگنده ویژه ارتش و فرماندهی عملیات ویژه آمریکا-کره جنوبی برگزار می شود. جزئیات بیشتر درباره مکان و زمان این رزمایش منتشر نشده است.

یک مقام رسمی ارتش کره جنوبی گفت دو متحد رزمایش را از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ( ۲۴ تا ۲۸ مهر ) برگزار شده است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

واحد نظامی ارتش آمریکا گفت: « این رزمایش در حوزه های دریایی، هوایی و زمینی برای تقویت ظرفیت های همکاری و ماموریتی در زمینه های متنوع برگزار شده است و بالگردهای بلک هاوک HU-۶۰ و کشتی های دومنظوره آبی و خاکی کره جنوبی بسیج شدند.

این رزمایش در پی افزایش تنش ها به دلیل تهدیدهای نظامی کره شمالی از جمله پرتاب دو موشک کوتاه برد بالستیک در ماه گذشته به دریای شرق انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha