۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85270197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رابطه ناپایدار تل آویو - مغرب

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85270197
رابطه ناپایدار تل آویو - مغرب

تهران-ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در برابر نقشه مخدوش شده مغرب قرار گرفت، که سئوالات زیادی را درباره اهداف و پیام‌های این اقدام ایجاد کرد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحولات روابط میان رژیم صهیونیستی و مغرب آورده است: در اقدامی جنجالی مجددا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر نقشه مخدوش شده مغرب قرار گرفت، که سئوالات زیادی را درباره اهداف و پیام‌های این اقدام ایجاد کرد به ویژه که پس از هشدار شورای امنیت داخلی این رژیم به اتباع خود درباره سفر به مغرب رخ داد.

اولین حضور نتانیاهو در برابر نقشه مخدوش شده مغرب مربوط به اعلام توافق سه جانه میان رباط- واشنگتن و تل آویو در سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان بحث و جدل زیادی را درباره موضع تل آویو درباره صحراء به همراه داشت که پس از توضیحی از جانب آنها اوضاع آرام شد، اما جنگ اخیر علیه غزه و استقبال نتانیاهو از نخست وزیر ایتالیا، بار دیگر سئوالاتی درباره روابط تل آویو و رباط ایجاد کرد.

همزمان «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب درباره موضع رباط پیرامون حملات به ملت فلسطین و آواره کردن آن، بر ضرورت راهکار سیاسی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در داخل مرزهای ۱۹۶۷ تاکید و با کوچاندن فلسطینی‌ها و تهدید امنیت داخلی کشورهای مجاور فلسطین اشغالی مخالفت کرد.

از سوی دیگر مردم مغرب بر ضرورت توقف روند عادی سازی با تل آویو و بستن دفتر ارتباطات اسرائیل در رباط تاکید دارند و راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین در سراسر مغرب برگزار شده است.

این در حالی است که برخی احزاب مغربی بر این باورند که اسرائیل دوست کسی نیست و نقشه مخدوش شده در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاشی برای باج گیری از مغرب و ارسال پیام آشکار به مقامات سازشکار مغربی است.

از نگاه این احزاب مغربی، رژیم صهیونیستی به هیچ توافق سازشی پایبند نیست. این احزاب خواستار توقف روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha