حضور ۱۵ دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ازبکستان

تهران - ایرنا - پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ازبکستان (UzStroyExpo ۲۰۲۳) از امروز (چهارشنبه سوم آبان ماه) با حضور ۱۵ شرکت در شهر تاشکند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع (UzStroyExpo ۲۰۲۳) امروز گشایش یافت که تا روز جمعه پنجم آبان میزبان شرکت‌های مختلفی از سراسر جهان است که دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه صنعت ساختمان و سیستم‌های تهویه مطبوع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این نمایشگاه نیز که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۱۵ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند.

حضور ۱۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ازبکستان

نانو تک فام گیتی، ایران پاش، آرتیمان هوشمند سپهر، آوا موج صنعت، پارس سامان ایرانیان، پکا شیمی، رنگ‌های صنعتی ایران، فناور بهینه نیروی کاسپین، فناوری سانا پژوهش گستر، ماهد آلومینیوم، منشور سیمین، بنیان سازان شاهوار، به‌ساز انرژی، هوبر سازگان نیک اندیش و کابل ابهر، شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع ازبکستان حضور دارند.

به گزارش ایرنا، یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های ‌خارجی و نیز حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون است.

نگاهی به شرکت های دانش بنیان ایرانی که در پاویون دانش بنیان های نمایشگاه ازبکستان محصولات فناورانه‌ خود را نمایش گذاشته اند.

نانو تک فام گیتی

این شرکت دانش‌بنیان در اسفند ۱۳۹۷ با هدف تولید پوشش‌های نانو فناوری تأسیس شد. این شرکت، تولیدکننده پوشش آب پایه مبدل زنگ آهن و پوشش‌های مبدل زنگ آهن آب‌پایه معروف به لارما پوشش است.

پوشش آب عایق حرارتی اکولوژیکی، پوشش آبگریز، پوشش نسوز، روکش چدن (Cold-Box) و مبدل زنگ آهن، از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

ایران پاش

این شرکت دانش‌بنیان، تولیدکننده بزرگترین مخازن پلی اتیلن یکپارچه در جهان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ در ارومیه آغاز کرد. این شرکت درحال حاضر حدود ۷۰۰ محصول را تولید می‌کند.

انواع مخازن (عمودی، مکعبی، افقی، ته قیفی، زیر پله)، انواع وان پلی اتیلن، انواع قایق‌های تندرو تفریحی و مسافربری، انواع تجهیزات شیلاتی و دریایی، قفس‌های پرورش ماهی برای آب‌های آزاد و سدها، مبلمان شهری و تجهیزات ایمنی و ترافیکی از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

آرتیمان هوشمند سپهر

این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ با رویکرد ارائه راهکارهای هوشمند الکترونیکی در صنعت ساختمان و هتلداری، سیستم‌های پیشرفته کنترل سطوح دسترسی آغاز کرد و پروژه‌های متعددی را در زمینه طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند مدیریت اتاق مهمان (GRMS) و سیستم‌های هوشمند مدیریت ساختمان (BMS) و کنترل سطوح دسترسی، بر اساس استانداردهای جهانی انجام داده است.

صفحه کلید لمسی ترموستاتیک با دکمه‌های لمسی قابل برنامه‌ریزی، کنترلر اتاق با کارایی بالا و جای کارت هتل مجهز به ۳ دکمه لمسی و RFID، از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

آوا موج صنعت

این شرکت دانش‌بنیان به منظور توسعه فناوری صنایع الکترونیک، کامپیوتر و مخابرات دیجیتال با هدف جذب نیروهای علمی و کارآمد دانشگاهی علاقمند به پروژه‌های بنیادی و پژوهشی در زمینه‌های یادشده و ایجاد بستر کاری مناسب برای این گروه تأسیس شد.

طراحی و ساخت و تولید سیستم راک صوتی یک برنامه‌ای و دو برنامه‌ای فرستنده‌های AM، طراحی و ساخت سیستم راک مونیتورینگ فرستنده‌های تلویزیونی، طراحی و ساخت ADA و VDA، طراحی و ساخت انواع مدارهای الکترونیکی دیجیتال و آنالوگ در فرکانس‌های مختلف و طراحی و ساخت سیستم‌های پردازش سیگنال، صوت و تصویر، از جمله حوزه‌های فعالیت این شرکت هستند.

پارس سامان ایرانیان

این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۵ با هدف ایجاد صنعتی کارآمد و با تکنولوژی بالا برای اولین بار در خاورمیانه و غرب آسیا، در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد تاسیس شد.

تولید انواع لامپ‌های دیود (SMD LEDs, COB LEDs, DIP LEDs)، آی سی (IC) روی برد، چراغ‌های پنل ال‌ای‌دی در رنگ‌های متنوع و لامپ هالوژن خودرو، از محصولات تولیدی این شرکت است.

پکا شیمی

این شرکت دانش‌بنیان هدف تولید انواع پوشش‌های صنعتی در اسفند سال ۱۳۷۴ تأسیس شد و از اوایل سال ۱۳۷۹ موفق به تولید انبوه انواع رنگ‌های پودری الکترواستاتیک شد و نهایتا از اوایل سال ۱۳۷۹ تولید انبوه انواع رنگ‌های پودری را آغاز کرد.

یکی از مصارف بزرگ پوشش‌های پودری، صنایع سرمایشی و گرمایشی از جمله رادیاتورها، کولرها، بخاری و ... هستند. این شرکت با تولید رنگ‌هایی با مقاومت حرارتی بالا و همچنین قابل اعمال روی اشکال هندسی پیچیده، یکی از ارائه‌کنندگان بزرگ پوشش‌های پودری در این صنعت است.

رنگ‌های صنعتی ایران

این شرکت در سال ۱۳۶۱ در شهرک صنعتی رازی اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های صنعت رنگ کشور، فعالیت خود را با تولید انواع رنگ‌های صنعتی آغاز کرد. این شرکت از بدو تاسیس به عنوان یکی از پیشگامان تولید رنگ‌های صنعتی کشور همواره حفظ بالاترین کیفیت و بهبود مستمر فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

رنگ‌های سیلیکونی مقاوم حرارتی، رنگ‌های برپایه آلکید، رنگ‌های بر پایه اکریلیک، رنگ‌های بر پایه پلی‌یورتان، از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان هستند.

فناور بهینه نیروی کاسپین

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت و راه‌اندازی، اتوماسیون و نظارت بر مجتمع‌های گلخانه‌ای و صنعتی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر (سلول‌های خورشیدی) فعالیت می‌کند.

فناوری سانا پژوهش گستر

این شرکت با نام تجاری سنس (SENS) از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع سیستم‌های اعلان حریق کانونشنال آغاز و امروزه با تولید سیستم‌های اعلان حریق آدرس‌پذیر، خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی در این عرصه مطرح کرده است.

ماژول خروجی آدرس‌پذیر، ماژول ورودی آدرس‌پذیر، مرکز کنترل آدرس‌پذیر، کارت شبکه آدرس‌پذیر، کارت توسعه آدرس‌پذیر و فلاشر کانونشال، از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

ماهد آلومینیوم

این شرکت در راستای تولید مقاطع آلومینیوم و ریخته‌گری، فعالیت خود از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. تولید انواع مقاطع خاص صنعتی و استراتژیک، انواع مقاطع ساختمانی آلومینیومی، اجرای سیسستم کرتین وال و سیستم اسپایدر که همگی تحت لیسانس شرکت Ferro ایتالیا هستند، از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان محسوب می‌شوند.

منشور سیمین

این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۷۴ در حوزه الکترونیک و امنیت نرم‌افزار شروع به فعالیت کرد و تا به امروز بیش از ۵۰ محصول الکترونیکی، مکانیکی و نرم‌افزاری تولید کرده است.

توسعه نرم افزار، تحقیق و طراحی سیستم‌های الکترونیکی و سخت‌افزاری، تحقیق و طراحی سازه‌های مکانیکی از حوزه‌های فعالیت و دستگاه فرز CNC در مدل‌های مختلف، از جمله تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است.

بنیان سازان شاهوار

این شرکت دانش‌بنیان، تولیدکننده موتور و ژنراتور آهنربای دائم آسانسور بدون گیربکس (Gearless) است. موتور گیربکس آسانسور، انواع قرقره و ژنراتور توربین بادی از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

به‌ساز انرژی

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ با مطالعات اولیه، طراحی و نمونه‌سازی سامانه هوشمند موتورخانه آغاز کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را با ساخت نمونه صنعتی سیستم هوشمند موتورخانه و سیستم هوشمند چیلرهای تراکمی ادامه داد. در سال ۱۳۹۰ فرآیند تحقیقات، طراحی و نمونه‌سازی سامانه انرژی میتر التراسونیک در ایران را آغاز و به عنوان برترین تولیدکننده سامانه هوشمنو موتورخانه کشور انتخاب شد.

سیستم هوشمند موتورخانه، کنتور انرژی التراسونیک، کنتور آب التراسونیک، کنتور برق هوشمند، کنتور آب التراسونیک سایز بالا، کنتور انرژی التراسونیک سایز بالا، کنتور آب کارتی و کنتور هوشمند آب شهری، از جمله تولیدات این شرکت هستند.

هوبر سازگان نیک اندیش

این شرکت در سال ۱۳۹۷ با تکیه‌ بر شعار سازمانی «اقتصاد مبتنی بر دانش» و با هدف طراحی، تولید تجهیزات و نرم‌افزارهای موردنیاز حوزه صنعت و انرژی کشور ازجمله صنایع برق، آب، گاز و همچنین نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، تاسیس و با صنعتی‌سازی بیش از ۱۰ محصول با فناوری بالا، در سال ۱۳۹۸ به جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد شد.

سیستم توقف اضطراری پله برقی هوشمند، دبی‌سنج الکترومغناطیسی هوشمند، دبی‌سنج ابتکاری، بارش‌سنج و سیستم هشدار اولیه و پیش‌بینی سیل، از جمله محصولات این شرکت هستند.

کابل ابهر

این شرکت در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را آغاز کرد. کابل ابهر پیشروترین تولیدکننده کابل‌های برق، کنترل و ابزار دقیق در ایران است.

کابل فشار قوی، کابل فشار متوسط، کابل فشار ضعیف، کابل ساختمانی، کابل ضد حریق، کابل دریایی و کابل کنترل از جمله محصولات این شرکت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha