۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85270291
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حفاری غیرمجاز در سنندج یک نفر را به کام مرگ کشاند

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: انجام حفاری غیرمجاز در یکی از محله های قدیمی سنندج، یک نفر را به کام مرگ کشاند.

به‌گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سنندج، مبنی بر سقوط و محبوس شدن یک‌نفر در چاله حفاری شده غیرمجاز در منزل مسکونی یکی از محله‌های قدیمی این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: پس از ورود یک تیم عملیاتی آتش‌نشانی، اورژانس ١١٥، کلانتری ١٥ سنندج و یک تیم از اداره آگاهی، فرد محبوس شده با تلاش فراوان از چاله بیرون کشیده شد اما در مسیر بیمارستان فوت کرد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: در این رابطه نفر حفار غیرمجاز دیگر نیز با هویت بومی و غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه حفاری انجام شده به قصد به‌ دست آوردن اشیاء تاریخی در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی به عمق ١٥ متر صورت گرفته بود، یادآور شد: پرونده مربوط به افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ زارعی با اشاره به اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی نداریم و نخواهیم داشت، یادآور شد: از مردم به‌ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha