مسکو: پدافند جدید روسیه ۲۴ جت اوکراین را در ۵ روز سرنگون کرد
عکس تزئینی است

تهران – ایرنا- وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه جدید پدافند هوایی این کشور ظرف پنج روز ۲۴ فروند هواپیمای جت نظامی  اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسانه روسی اسپوتنیک، سرگئی شایگو روز چهارشنبه در نشستی با گروه نیروهای "وستوک" (Vostok) در منطقه عملیات ویژه نظامی، با بیان اینکه هفته گذشته ارتش اوکراین تعدادی هواپیما از دست داده است، حرفه ای بودن ارتش روسیه را ستود و افزود: این واقعیت نشانگر آن است که قوای کی‌یف در حال از دست دادن فرصت هاست.

وی گفت: وضعیت امروز نشان دهنده آن است که دشمن فرصت های کمتر و کمتری دارد و آنها به خاطر عملیات نظامی قوای روس درحال محدود تر شدن هستند.

اسپوتینک به جزئیات بیشتر این خبر و نوع و توان سیستم پدافند هوایی جدید روسیه و اینکه چه نوع جت های از طرف اوکراینی هدف قرار گرفته‌اند، اشاره ای نکرد.

به گزارش ایرنا، روسیه طی روزهای اخیر عملیات نظامی علیه طرف اوکراینی آغاز کرده است و روز گذشته (سه شنبه) خبرگزاری رویترز از هدف قرار گرفتن سه فروند شهپاد (قایق بدون سرنشین) اوکراینی در آب های دریایی سیاه در نزدیک شبه جزیره کریمه خبر داد.

در همین حال شب گذشته تاسیسات زیربنایی مهمی در منطقه خملنیتسکی (Khmelnytskiy) واقع در غرب اوکراین مورد حملات پهپادی روسیه قرار گرفت.

جنگ اوکراین که در مورخ پنجم اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با کمک های هنگفت مالی و نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کاخ سفید همراه بوده و هرگونه مسیر دیپلماتیک برای فرونشاندن آتش این جنگ از سوی کشورهای غربی به خصوص واشنگتن بسته مانده است.

وزیر صنایع استراتژیک اوکراین به تازگی باتوجه به تمرکز افکار جهان بر بحران اخیر خاورمیانه، در مصاحبه با رسانه آمریکایی پلیتیکو، غرب را به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت مرگبار اسلحه‌سازی فراخواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha