برپایی ۳۶ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی در فارس

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در نیمه نخست امسال ۳۶ هزار و ۵۹ نفر دوره آموزش‌های مهارتی به ۱۸ گروه جامعه ارائه شده است.

رهام کیائی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: فارس سال گذشته و آخرین ارزیابی انجام شده امسال (پنج ماه نخست سال) رتبه اول کشور را در اجرای برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کسب کرد.

وی با بیان اینکه هر دوره مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای، ۱۰۰ تا ۸۰۰ ساعت است، افزود: امسال حدود پنج میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به متقاضیان فارس ارائه شده که نقش بسزایی در اشتغال‌زایی برای جوانان این استان دارد.

برپایی ۳۶ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی در فارس

درخشش نخبگان مهارتی فارس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: فارس در مسابقات ملی مهارت نیز عملکرد درخشانی داشته طوری که امسال (بیست و یکمین دوره) تا کنون در هر سه رشته مهارتی که مرحله کشوری آن برگزار شده موفق به کسب مدال شده‌اند و نمایندگان استان در رشته‌های تراش CNC، طراحی فضای سبز طلا و در فناوری خودرو نقره گرفته‌اند.

کیائی ادامه داد: نمایندگان فارس در بیستمین دوره نیز موفق به کسب یک طلا در رشته نقاشی و دکوراسیون، پنج نقره در پیرایش مردانه، نقاشی و دکوراسیون، طراحی فضای سبز، الکترونیک و جوشکاری و یک برنز در رشته‌ رباتیک تیمی ۲ نفره شدند.

وی با بیان اینکه المپیاد جهانی مهارت هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، توضیح داد: نمایندگان ایران در هر رشته مهارتی به این شکل انتخاب می‌شوند که مدال‌آوران کشوری ۲ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در هر رشته در اردوی سه ماه آماده‌سازی شرکت می‌کنند و در پایان این اردو یک نفر برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شود.

کیائی یادآور شد: این دوره از مسابقات جهانی مهارت سال ۱۴۰۳ با حضور نمایندگانی از حدود ۱۵۰ کشور دنیا در فرانسه برگزار می‌شود که تا کنون ۱۰ مهارت آموخته فارسی شانس حضور در این رویداد را به دست آورده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقات مهارت باید زیر ۲۱ سال داشته باشند، گفت: برگزیدگان از نخبگان مهارتی کشور هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

نگاهی به جایگاه فارس رقابت‎‌های ملی کارکنان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: در دومین جشنواره ملی مهارت ۱۴۰۲ که با رویکرد اجرایی محور و ارزیابی عملکرد کارکنان برگزار شد، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای موردوشت به عنوان رئیس مرکز نمونه کشور برگزیده شد و مربی تکنولوژی اطلاعات مرکز دولتی شیراز نیز عنوان مربی نمونه کشور را کسب کرد.

کیائی افزود: رئیس مرکز نمونه کشور از در این سنجش عملکرد، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای استهبان عنوان پیشکسوت مهارتی نمونه کشور ار به دست آورد و کارخانه سیمان فارس به عنوان همیار مهارتی اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس، بنگاه فعال اقتصادی برتر کشور شناخته شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به انتخاب این ادارهکل به عنوان درستگاه برتر فرهنگی و آموزشی در جشنواره شهید رجایی فارس، یادآور شد: این مجموعه با مهارت‌آموزی به ۶ هزار نفر در قالب طرح تابستانه مهارت، از استان‌های برتر کشور در این زمینه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha