ساخت مجتمع فرهنگی "دوبرار "بجنورد سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار بجنورد سه هزار میلیارد ریال اعتیار نیاز دارد و مسئولان باید در تامین اعتبار این طرح همکاری کنند.  

تقی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری دوبرار بجنورد در سال ۱۳۸۷ در دولت نهم مصوب و در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: ۱۱ سال از آغاز ساخت این مجتمع در استان می گذرد و تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل های مختلف برای این پروژه هزینه شده اما تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند تلاش مضاعف مسوولان برای تامین اعتبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ارتقای شاخص فرهنگی استان در کشور، امکان برگزاری و میزبانی از جشنواره های ملی و بین المللی، بهره مندی مردم استان از فضاهای مناسب فرهنگی هنری و استاندارد از مزایای این پروژه بزرگ در استان دانست.

وی گفت: وجود ۲ سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۵۰ و ۷۵۰ نفری، صحنه نمایش متحرک، فضای پشتیبانی و خدماتی، آموزشی، اداری، پلاتو، سلف سرویس و مرکز اقامتی از فضاهای موجود در این پروژه با ۱۲ هزار متر مربع زیربنا است.

اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، هزار و ۱۷۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha