۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85270380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قایق‌های بادبانی جهاد نیروی دریایی به استان‌های ساحلی می رسند

رشت - ایرنا - نایب رئیس فدراسیون بادبانی گفت: ۲ نوع قایق بادبانی توسط جهاد نیروی دریایی در کشور تولید می‌شود و در اختیار استان‌های ساحلی قرار می‌گیرد.

ناخدا غلامرضا امینی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه قایق‌های این رشته از سایر کشورها تهیه می‌شود، جهاد نیروی دریایی در خصوص تولید ۲ نوع از قایق‌های بادبانی ورود کرد که این قایق‌ها پس از تولید علاوه بر استان های ساحلی، در اختیار استان‌های کردستان و آذربایجان غربی که رودخانه مناسبی دارند هم قرار می گیرد.

وی که برای شرکت در نخستین انتخابات ریاست هیات بادبانی گیلان در رشت حضور یافته است، به فدراسیون تازه تاسیس بادبانی نیز اشاره و بیان کرد: حدود ۱۰ ماه از تاسیس فدراسیون بادبانی می‌گذرد و پیش از این، فدراسیون بادبانی زیرنظر فدراسیون قایقرانی فعالیت داشت.

ناخدا امینی ادامه داد: رشته ورزشی قایق‌های بادبانی در مسابقات المپیک ۱۴ مدال طلا و دربازی‌های آسیایی نیز ۱۰ مدال طلا دارد که ورزشکاران این رشته مفرح نیز در سه دوره از بازی‌های آسیایی حضور یافتند اما امسال بدلیل کیفی سازی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین حضور نداشتند.

نایب رئیس فدراسیون بادبانی به برنامه‌های مهم این فدراسیون نیز اشاره و اضافه کرد: تشکیل هیات‌های ساحلی، برگزاری دوره‌های مربی‌گری، داوری و همچنین تهیه تجهیزات از مهمترین برنامه‌های این فدراسیون بشمار می‌رود.

ناخدا امینی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه به اندازه کافی در این رشته مربی نداریم، برگزاری کلاس‌های مربی‌گری برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و دیگر هدف مهم فدراسیون، برپایی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک دوره کلاس مربی‌گری بین‌المللی را برگزار کردیم و قرار است که با تعامل و همکاری اداره ورزش و جوانان گیلان و منطقه آزاد بندرانزلی، بزودی دومین دوره کلاس مربیگری بین‌المللی را در این استان برپا کنیم.

وی در خاتمه گفت: با تولید قایق بادبانی در کشور و همچنین برپایی کلاس‌های مربی‌گری و آموزشی، به طور حتم این رشته ورزشی رشد قابل توجهی در کشور خواهد یافت تا بتوانیم با حریفان سرسخت آسیایی و جهانی رقابت کنیم.

نخستین مجمع انتخاباتی ریاست هیات بادبانی گیلان روز چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان این استان در رشت برگزار شد که در نهایت، نوید قدس قاسم‌آبادی تنها کاندیدای احراز این پست، با کسب ۱۵ رای از ۱۶ آرای ماخوذه به عنوان نخستین رئیس هیات بادبانی گیلان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha