خصلت خوش حسابی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سُتودنی است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: معوقه کمتر از یک درصد تسهیلات بانک های حامی کمیته امداد امام خمینی (ره) نمود خوش حسابی مددجویان است.

به گزارش ایرنا؛ سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان افزود: باتقواترین و وفادارترین افراد در بازگرداندن تسهیلات،از میان افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از مددجویانی که خودکفا می شوند در قالب خدمات مشاوره و پشتیبانی ادامه خواهد یافت زیرا این نهاد به عنوان یکی از ابتکارات امام راحل(ره) اکنون الگوی موفق خدمت رسانی به محرومان در کشور است.

خصلت خوش حسابی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سُتودنی است

وی حفظ شخصیت و کرامت انسان‌ها را ویژگی بارز مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد و افزود: رویکرد مشارکت مردمی، فرهنگ‌سازی امداد و کمک و حمایت از مددجویان از دیگر ویژگی های این مجموعه است.

مرتضوی تصریح کرد: اجرای طرح های خدمت رسانی در این نهاد بر اساس اندیشه، راهبرد و اهداف کارشناسی شده است.

امام جمعه اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه کسب روزی حلال نیکوترین ویژگی انسان است، افزود: بر این باوریم به‌جای پرداخت وجوه نقد به افراد نیازمند، باید زمینه اشتغال و خودکفایی آنها فراهم شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: در جامعه اسلامی عزت افراد اهمیت دارد و امور به دست مسلمانان سپرده شده از این رو اهتمام به پرداخت زکات و انفاق در کاهش شُمار فقرا موثر است.

خصلت خوش حسابی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سُتودنی است

وی ارائه تسهیلات به مددجویان را نوعی صدقه و فعالیت دارای پاداش نیکو توصیف کرد و افزود: امسال توجه به شعار سال با طراحی و اجرای چنین برنامه هایی محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ جشن اشتغال و خودکفایی هشت هزار و ۶۳۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در این آیین، از ١٠ طرح منتخب مددجویان در زمینه‌های خانه بازی، کارگاه خیاطی، کشت گلخانه ای، دفتر وکالت، ساخت کفی تریلی، طرح دانش بنیان، طرح پرورش گاو شیری، طرح جعبه های صنایع دستی، تولید و پرورش قارچ و آموزشگاه رایانه تجلیل شد.

در بازه زمانی پنج سال گذشته، هشت هزار و ٦٣٠ خانوار از مددجویان کمیته امداد اصفهان، از پوشش این نهاد خارج و در زمینه خدمات، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، قالی بافی، صنفی و صنعتی به خودکفایی رسیدند.

اکنون بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha