۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85270629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

قم- ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، اکنون بالغ بر ۷۴ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و مسیری که برای دست‌یابی به عدالت ترسیم شده، در حال تحقق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران تامین اجتماعی کشور در سالن اجتماعات باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم ضمن بیان مطلب فوق افزود: این عدد در قبل از پیروزی انقلاب، حدود ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیون نفری آن زمان را در برمی‌گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون در حال نزدیک شدن به قله عدالت هستیم، و نقش تامین اجتماعی نیز بسیار مهم و برجسته است

وی گفت: برگزاری همایش مدیران تامین اجتماعی آن هم با گذشت نیمی از عمر دولت سیزدهم، برای این است که عملکردمان را ارزیابی کنیم و در مورد دستاوردهایی که در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و حوزه اقتصادی به دست آورده‌ایم، یک بازمهندسی و بازآرایی راهبردی داشته باشیم.

موسوی در ادامه افزود: هدف اصلی ما تحقق شعار تحول، عدالت و اعتماد است.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

وی همچنین یادآور شد: در حکمرانی تامین اجتماعی بدون آرمان‌های بلند و اهداف راهبردی ترسیم شده، هدف‌های مورد نظر محقق نخواهد شد، از این رو این نشست‌ها برای این است که کارکردهای نامطلوب خود را جبران کنیم و مولفه‌های جدید که برای حرکت‌های تحولی، آرمان‌خواهانه، عدالت محور و اعتماد آفرین است را بیش از گذشته به‌وجود آوریم.

وی با یادآوری اینکه اکنون در گام دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم اظهار کرد: گام دوم انقلاب، دوره تحول‌خواهی و دوره تحول‌آفرینی و زیست تحولی در حکمرانی‌های گوناگون است.

موسوی اضافه کرد: مطابق بنیادهای معرفتی و اصول و زیرساخت‌های اساسی و مهم در حکمرانی‌ به خصوص حکمرانی تامین اجتماعی، باید با عقلانیت سراغ حل مساله و چالش‌ها برویم‌، نمی‌توانیم بدون علم، دانش، هم‌افرایی‌ها و تجربه‌هایی که در رفاه اجتماعی داریم، ادعای تحول داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار تجربه دیروز، تحول امروز، آینده‌سازی در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم آینده‌سازی را با تامین آسایش و تحقق عدالت رقم بزنیم، قطعا به عقلانیت به معنای استفاده به روز و استفاده در زمان و مکان از همه ابزارهای علمی و دانشی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه مردم باید خدمات تامین اجتماعی را احساس کنند تصریح کرد: عدد و رقم‌هایی که در مورد خدمات ارائه شده در حوزه رفاه عمومی داریم، در مقایسه با برخی کشورها، حتی کشورهای پیشرفته، قابل توجه است.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: لازمه تحول در حکمرانی، کشف ایده‌های نوآورانه و خلاقانه است، چرا که رشد، تحول و جهش بدون نوآوری امکان‌پذیر نیست.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

تامین اجتماعی در مورد بازنشتگان عملکرد قابل قبولی دارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با بیان اینکه تامین اجتماعی در خدمات‌دهی به بازنشستگان نمره قابل قبولی دارد گفت: بازنشستگان به ظاهر احساس می‌کنند، از کاروان کار، تلاش و فعالیت تنها مانده‌اند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: اگر می‌خواهید خدا را تکریم کنید، مردم را تکریم نمایید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تامین اجتماعی سکوی پرتابی به سمت عدالت اجتماعی است.

حسینی بوشهری با ذکر این نکته که اسلام با دقت زیادی احکام مربوط به بیمه‌گذار و بیمه‌گر را مطرح کرده است گفت: اسلام دامنه و گستره تامین اجتماعی را توسعه بخشیده تا جایی که تمام فقیران، مسکینان، از کارافتادگان، بی‌سرپرستان، از راه‌ماندگان، بدهکاران همچنین کارگزاران را در برگرفته است.

وی گفت: تامین اجتماعی از سه اصل تکافل اجتماعی، تعاون اجتماعی و توازن اجتماعی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی باید سفره را بگستراند و بازنشستگان از این خوان نعمت بهره‌مند شوند تاکید کرد: فرهنگ زیست مومنانه را همراه با رفاه نسبی به دنیا منتقل کنیم.

حسینی بوشهری همچنین در بخشی از سخنان گفت: درآمد حاصل از شرکت سرمایه‌گذاری موسوم به شستا در داخل تامین اجتماعی هزینه شود.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

منشور مدیران تامین اجتماعی ابلاغ شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های تامین اجتماعی کشور نیز با بیان اینکه ماحصل نشست سال گذشته مدیران تامین اجتماعی در ۱۰ محور کلی به نام منشور فعالیت مدیران و کارکنان به همه استان‌ها ابلاغ شد گفت: برای تقویت، بالندگی و اجرایی شدن محورهای ابلاغی، برنامه‌ای نیز به اجرا گذاشته شد.

احمد اسفندیاری در ادامه افزود: مقرر شداداره‌کل‌های تامین اجتماعی، تجربه‌های عملیاتی موفق خود را از طریق تولید پوستر اعلام کنند.

وی ادامه داد: ۱۴۷ پوستر در قالب ۱۰ محور یاد شده، به دبیرخانه رسید و توسط معاونت‌های تخصصی جمع‌آوری شد.

اسفندیاری همچنین خاطرنشان کرد: پیرو ابلاغیه‌های مختلف، ۳۶۹ محور پیشنهادی از معاونان و مدیران ستادی سراسر کشور جمع‌آوری و با هماهنگی معاونان تخصصی ۳۳ عنوان انتخاب شد که در چارچوب نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون تامین اجتماعی کشور همچنین با اشاره به تفاوت نشست فعلی مدیران تامین اجتماعی با نشست‌های گذشته بیان داشت: در این همایش، نشست‌های تخصصی را با شرکای اجتماعی مانند بخش‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی خواهیم داشت، تا نقش آنان را در تصمیم‌گیری‌های تامین اجتماعی بیش‌ازپیش شاهد باشیم.

وی همچنین یادآور شد: تشکیل شورای راهبردی شرکای تامین اجتماعی تصویب و احکام آن نیز ابلاغ شده، و همان گونه که این مصوبه در استان‌ها اجرایی شده، در ستاد هم اجرا می‌شود.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

تخت‌های درمانی تامین اجتماعی در قم کافی نیست

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز با بیان اینکه این استان در بهره‌مندی از نعمت‌های تامین اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌ها تقریبا عقب‌ است گفت: میزان تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی در قم متناسب با نیاز نمی‌باشد.

ابوالقاسم مقیمی افزود: دستگاه‌های ام‌.آر.ای و بخش عمل قلب جز کاستی‌های مجموعه درمانی تامین اجتماعی در قم است.

معاون استاندار قم گفت: تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه‌ آزاداسلامی سال‌هاست دنبال آن است که با بیمارستان تامین اجتماعی استان داشته باشد، همچنین موضوع تقویت پزشکان بومی، توجه بیشتر تامین اجتماعی کشور را طلب می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در مباحث اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه پذیرایی گفت: این اقدام هم می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای تامین اجتماعی باشد و هم شرایط میزبانی مناسب از زائران را فراهم کند.

معاون استاندار قم با بیان اینکه این استان فاقد صنایع بزرگ است گفت: در بسیاری استان‌ها به‌واسطه وجود صنایع بزرگ و دریافت‌های خوبی که در حوزه مسئولیت اجتماعی دارند، بسیاری از امورهای توسعه‌ای انجام می‌شود.

وی با ذکر این نکته که مسئولیت اجتماعی سازمانی مانند تامین اجتماعی در ارائه خدمات به زائران کریمه اهل بیت تاثیر بسزایی دارد گفت: قم از مجموعه مسئولیت‌ اجتماعی دستگاه‌های بزرگی مانند تامین اجتماعی بی‌بهره‌ است.

مقیمی با یادآوری اینکه قم با داشتن یک پنجم جمعیت اتباع، بعد از تهران بیشترین تراکم جمعیتی کشور را دارد خاطرنشان کرد: فارغ از موضوع اتباع، بیشترین ملیت‌های مختلف را در این استان داریم، همچنین به دلیل بارگاه ملکوتی حضرت معصومه‌(س) با وضعیت متفاوتی در حوزه زیارت و گردشگری مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برغم وجود مراکز درمانی بسیار متنوع در شهرهای زیارتی کشور مانند مشهد و شیراز، بیشترین سهم در گردشگری سلامت متعلق به قم می‌باشد.

مقیمی همچنین وضعیت خاص این استان در حوزه کارگری را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بیشترین حجم مهاجرت کارگران به سمت قم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پس از افزایش تعداد واحدهای صنعتی قم از ۲۰۰ واحد به حدود ۲ هزار واحد، جمعیت ۳۰۰ هزار نفری وارد این استان شد.

مقیمی گفت: ناهمگونی جمعیتی و جامعه کارگری که در چند دهه اخیر وارد شهر قم شده، تبادل‌های مختلف و آسیب‌هایی را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر توجه جدی به جامعه جمعیتی موجود در این استان که در زیر مجموعه تامین اجتماعی قرار دارد گفت: در حوزه خیران سلامت که یکی از جامعه هدف استان به شمار می‌آید، بیشترین حجم را در دستگاه‌های مختلف شاهد می‌باشیم.

وی تصریح کرد: خیران قم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه سلامت و ساخت و تجهیز بیمارستان پیشتاز هستند، و در قالب مجموعه منسجمی فعالیت می‌کنند.

مقیمی همچنین خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) که زیرمجموعه تامین اجتماعی با ۱۲۵ تخت است، روزانه بیش از یکهزار نفر را پذیرش می کند و عمده مصدومان جاده‌ای در این مرکز درمانی پذیرش می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان بیان کرد: قرار گرفتن بیمارستان تامین اجتماعی در کنار شهرک پردیسان با جمعیت ۳۵۰ هزار نفری که از بسیاری شهرهای کشور بیشتر است، نیازمند توجه بیشتری است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی استگ گردهمایی مدیران تامین اجتماعی کشور با برگزاری نشست‌های مختلف تخصصی تا عصر فردا ادامه می‌یابد.

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha