۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85270643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل پدافند خراسان شمالی: خط انتقال سوخت به استان ضروری است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی گفت: تامین سوخت استان با تانکر انجام می شود و با خطرات زیادی همراه است از این رو خط انتقال سوخت به بجنورد ضروری به نظر می رسد.

طاهر رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای خط انتقال سوخت از مشهد به این استان از پیشنهادهای ما است و این امر باید به لحاظ فنی بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این خط انتقال سوخت به ویژه برای انتقال نفت گاز مورد نیاز صنایع استان ضروری است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان شمالی با اشاره به مشکل قطعی گاز صنایع استان در زمستان پارسال و تعطیلی چند روزه ادارات گفت: امسال هم مشکل ناترازی و احتمال قطعی گاز وجود دارد و در این زمینه تدابیر لازم اندیشه شده است.

وی عنوان کرد: امسال صنایع استان ظرفیت ذخیره سوخت را افزایش داده و از اکنون نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم اقدام کرده اند.

اندیشیدن تدابیر لازم برای قطعی گاز در زمستان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۰ خبازی برای جلوگیری از مشکل تامین نان در زمان قطعی گاز به تجهیزات دوگانه سوز مجهز شد.

وی گفت: برای صرفه جویی در مصرف گاز و مدیریت بحران در زمان قطعی گاز ادارات، دوگانه سوز کردن سیستم گرمایشی در دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

رستمی با اشاره به اعلام آمادگی پتروشیمی خراسان برای ذخیره سازی گاز گفت: این شرکت پیگیر است تا گاز مورد نیاز مصرف زمستانه خود را ذخیره سازی کند، این امر مستلزم تامین هزینه بالا و پروژه در دست مطالعه و بررسی است.

وی اظهار کرد: توزیع نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین گاز طبیعی، میان خانوارها در مناطق آسیب پذیر، برنامه ریزی شده و امسال این اقدام زودتر انجام می شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مشکل قطعی برق، رویکرد دولت استفاده از انرژی های تجدید پذیر است در این باره دستگاه های اجرای مکلف هستند ۲۰ درصد از برق مورد نیاز را از انرژی تجدید پذیر تامین کنند.

وی اظهار کرد: البته عزم دولت بر توسعه و تقویت پالایشگاه و نیروگاه ها است تا مشکلات در زمینه تامین گاز و برق مورد نیاز کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، مصرف گاز با سرمای زمستانه و برودت هوا در خراسان شمالی افزایش چشمگیری می یابد و صنایع استان سال گذشته بدلیل افت فشار گاز زمستان سختی را گذراندن و این صنایع در حدود ۲ ماه غیر فعال شدند و بعضا با سوخت دوم با ظرفیت پایین فعالیت می کردند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha