بازتاب اظهارات گوترش نشان داد سازمان ملل باید کنار مظلومان عالم باشد

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل در واکنش به سخنان بی‌طرفانه دبیرکل سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: اظهارات گوترش در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی‌دفاع غزه انعکاس این حقیقت است که سازمان ملل باید کنار ملت‌ها و مظلومیان جهان باشد.

مختار حداد کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا روز چهارشنبه درباره مواضع واقع‌بینانه‌ اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قتل عام شهروندان غیرنظامی غزه، گفت: مواضع اخیر دبیرکل سازمان ملل مهم و قابل تامل بود و طبیعی است که آمریکا، کشورهای غربی و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی با اظهارات اخیر گوترش همراهی نکرده و با آن مخالفت کنند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: واکنش صهیونیست‌ها و رفتارهای مقامات آمریکایی در این خصوص نشان داد که آنها سازمان مللی را می‌خواهند که کنار ملت‌ها نباشد، چرا که سخنان دبیرکل سازمان ملل انعکاس این واقعیت و حقیقت است که سازمان ملل باید کنار ملت‌ها و مظلومین جهان باشد.

حداد ادامه داد: غرب درپی سازمان مللی است که بتواند منافع و اهداف سیاسی آنها را تامین کند، اما همانطور که گفتیم این قبیل رفتارهای آنها نشان داد که غرب نمی‌خواهد سازمان ملل مستقل باشد و به کار حرفه‌ای خود بپردازد.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که همواره رفتارها و مواضع آمریکا و کشورهای غربی در این راستا بوده که مانع از احقاق حقوق فلسطینیان شود و تصمیمات به حقی که قرار بود در راستای تامین حقوق فلسطینیان در سازمان ملل و به طور خاص شورای امنیت آن سازمان اتخاذ شود را با اعمال نفوذ و حق وتو مانع شدند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که امروز همه باید از این موضع دبیرکل سازمان ملل حمایت کرد و کشورها هم باید با سیاست یکجانبه‌گرایی و رویکرد ضدبشری آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و غربی‌ها که امروز در جنایت‌ علیه بشریت در قبال فلسطینیان مشارکت دارند، مقابله کنند.

بیشتر بدانید

چرا اسرائیلی‌ها از گوترش خشمگین و خواستار استعفای او شده‌اند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha