استاندار: زمین برای ساخت پردیس سینمایی یاسوج تامین شد+فیلم

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال هاست که ساخت سینما در مرکز استان یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده و اکنون زمین برای ساخت پردیس سینمایی یاسوج تامین شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سید علی احمدزاده شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر مهرماه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، در خصوص ساخت پردیس سینمایی یاسوج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافقاتی رسیدیم که زمین اش را ما تامین کنیم اما اعتبار آن را وزیر تهیه کند.

وی افزود: اکنون زمین سینما تهیه شده و تعهد ما عملیاتی شده است و وزیر قول داده است که به محض تامین زمین، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ دچار عقب ماندگی است.نگاه دولت سیزدهم به زیرساخت های زیرساختی و فرهنگی نگاهی فراگیر است و از حوزه فرهنگ غافل نبوده ایم.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های حوزه فرهنگ اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: زیرساخت های فرهنگی در سفر رئیس جمهور به خوبی دیده شد.افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حوزه آموزش و پرورش و اعتبارات خوبی برای دانشگاه های استان و برچیدن مدارس سنگی اختصاص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دو سینما امروز در شهرهای سی سخت و بهمئی افتتاح شد و سینمای گچساران هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی سینمای دهدشت هم باید سریع تر شروع شود.

احمدزاده ادامه داد: هم اینک مجتمع بزرگ فرهنگی یاسوج با اعتبار ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال توسط یک سرمایه گذار در حال اجراست.موزه دفاع مقدس با اعتبارات سفر نیز در دست اقدام است.

طبق اعلام معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینماهای کشور در سفر خرداد ماه خود به یاسوج، افزایش تعداد سینما در برخی شهرها را که مخاطب ندارند کار بیهوده ای می داند و بر این باور است که باید ابتدا موضوع بررسی شود که چرا در برخی استان ها مخاطب نداریم و چه کاری باید انجام شود تا مخاطب سینما افرایش یابد.

محمد خزاعی افزوده بود که بر اساس ارزیابی ها کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی بوده که کم ترین مخاطب سینما را داشته است.

دیار کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینمای مستقل بوده است و شاید بخشی از دلایلی که از سینما در این استان استقبال نمی‌شود به همین خاطر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha