۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه ها در کردستان پیشنهاد شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مصوب در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان و آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد اظهار کرد: کردستان مقصد بیست و هشتمین استان در دور اول سفر رئیس جمهور بود و هشتمین استان هم در دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های بزرگی در استان به نتیجه رسیده است و رتبه اول جذب اعتبارات دور اول سفر در سطح کشور را کسب کرده ایم، افزود: برای اجرای طرح هایی مختلف در دور دوم این سفر به کردستان، اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اواخر هفته آینده رئیس جمهور به کردستان سفر می کند، گفت: پروژه راه آهن و چند پروژه دیگر در بخش وزارت نیرو، کشاورزی از جمله آبی کردن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاران در این سفر افتتاح می شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور به استان ویژه است، بیان کرد: در کمتر از یک سال و نیم اخیر سه بار آیت الله رئیسی به استان سفر کردند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، ۶۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال عملکرد عمرانی داشتیم در حالی است که این میزان در سال پایانی دولت گذشته چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژه ای که کامل نشده باشد به هیچ وجه افتتاح نمی شود، افزود: فرودگاهی که مطالعات آن دهه ۷۰ انجام و در دهه ۸۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد امروز تکمیل و آمادگی پرواز در آن ایجاد شده است.

زارعی کوشا بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایجاد شده و به طور میانگین در سال های گذشته ۳۸ کیلومتر بوده است.

مشکل اراضی هفت آسیاب سنندج تا پایان سال حل می شود

وی گفت: در استان افزون بر پروژه های نیمه تمام و وعده های عملی نشده، گره های مزمنی داریم که وقت و انرژی و انگیزه و هماهنگی زیادی برای حل آن نیاز دارد.

استاندار کردستان یکی از این مسائل را مشکل اراضی شهرک وحدت سنندج خواند و افزود: حدود ۲ هزار خانواده درگیر این مسئله بودند از که با کار تیمی و هماهنگی بین دستگاه ها بعد از ۲ دهه این مسئله حل شد.

زارعی کوشا مشکل اراضی هفت آسیاب هم تا پایان سال برطرف خواهد شد، افزود: هزار و ۲۰۰ خانواده درگیر این اراضی اند و از سال ۱۳۷۱ چشم انتظار واگذاری آن هستند و این مشکل را به گونه ای که به آبیدر هم صدمه ای وارد نشود، حل خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha