فیلم| ثبت آثار علمی دانش آموزان بسیجی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی مقاومت ناحیه امام خمینی (ره) گفت : آثار علمی دانش آموزان بسیجی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا ، سرگرد پاسدار روح الله اسلام دوست روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا درباره سومین جشنواره علمی و پژوهشی دانشمند شهید محسن فخری زاده که با همکاری پایگاه های بسیج ناحیه امام خمینی ره ، دانش آموزان آموزش و پرورش تهران و پژوهشسرای فارابی در دو سطح حرفه ای برگزار شد اظهار کرد:سومین جشنواره علمی و پژوهشی دانشمند شهید محسن فخری زاده با انتخاب نفرات برگزیده از میان اساتید و دانش آموزان بسیجی به پایان رسید.

وی افزود:این جشنواره با همت تمام نخبگان علمی در سطح منطقه ۱۲ رقم خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی ره ادامه داد: از ابتدای شهریور ماه گذشته سلسله جلسات این حرکت علمی آغاز شد و شرکت کنندگان در این جشنواره در ۱۰ محور به رقابت پرداختند.

فیلم / ثبت آثار علمی دانش آموزان بسیجی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده

وی افزود: در این پژوهش علمی در مجموع ۵۴ نفر از اساتید ، پژوهشگران و مخترعان شرکت داشتند و ۵۱۶ اثر شامل تالیفات ،ترجمه کتاب ،مقالات آی اس آی علمی و طرح های فناورانه و اختراعات به این جشنواره راه پیدا کرد و که در میان برگزیدگان ۷۰ دانش آموزان و ۱۰ نفر از اساتید برگزیده شدند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی ره گفت : در این جشنواره علمی اتفاقات بسیار مهمی در عرصه علم و فناوری رقم خورد که این حرکت علمی به پشتیبانی سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران در قالب قرار گاه علم و فناوری انجام گرفت.

اسلام دوست افزود: از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تشکر بعمل آمد .

فیلم / ثبت آثار علمی دانش آموزان بسیجی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده

دانشمند شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده»

دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده و در این راستا، در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور عزیر خود ایران قرار داد.

او متولد اول فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد.محسن فخری زاده بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

فیلم / ثبت آثار علمی دانش آموزان بسیجی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

این شهید والامقام به‌عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور، همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده است . وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود، راز و نیاز شبانه و برپایی نماز شب از جمله ویژگی‌های شهید فخری زاده و همچنین وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی ره تصریح کرد: نگاه و تاکید امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این است که جوانان در گام دوم انقلاب، باید در تمامی حوزه ها بویژه مراتب علمی و پژوهشی خوش بدرخشند و ایشان فرمودند که از تولیدات و آثار علمی حمایت می کنند و ما نیز بعنوان سرباز فرماندهی کل قوا در بسیج و سپاه با هماهنگی با آموزش و پرورش حمایت لازم را از جوانان و دانش آموزان و پژوهشگران در سطوح علمی خواهیم داشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha