ارومیه میزبان دندانپزشکان ایران/ کنکاش یافته‌های جدید برای ارتقای سلامت دهان و دندان

ارومیه - ایرنا - ارتقای سلامت دهان و دندان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه به‌ویژه حوزه پزشکی است که در این راستا همواره بر یافته های جدید و استفاده از فناوری‌های نوین تاکید می‌شود که در همین راستا، ارومیه میزبان دندان‌پزشکان متخصص در حوزه پروتزهاست تا آخرین روش‌ها و نوآوری‌ها مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دهان و دندان‌ها، دروازه‌های سلامت تن محسوب می‌شوند؛ حفره دهان با همکاری دندان‌ها، نخستین اندام گوارشی بدن ما است به صورت علمی، هضم اولیه غذاها از دهان شروع می‌شود و نرم شدن آنها، به عملکرد آنزیم‌های دهان و حرکت دندان‌ها بستگی دارد.

با این تفاسیر، باعث تعجب نیست که هرگونه اختلال در عملکرد دهان و دندان‌ها، می‌تواند بدن را با اختلال‌های جدی گوارشی و عملکردی مواجه کند؛ به همین خاطر است که رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مواردی حتی می‌تواند کل ساختار بدن را با مشکلات جدی روبه رو کند.

هر فردی که دچار مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، خراب شدن دندان، عدم توانایی در جویدن غذا، مشکل در صحبت کردن ناشی از نبود دندان باشد، باید برای درمان اقدام کند؛ در این موارد پروتز دندان در انواع مختلف، با توجه به تشخیص متخصص، یک راه حل سریع و کاملا کاربردی به نظر می رسد؛ پروتزها ضمن کمک به سلامت دهان و دندان، از خرابی سایر دندان‌ها نیز جلوگیری کرده و زیبایی و افزایش اعتماد به نفس را برای فرد به همراه می آورد.

طبق گفته بسیاری از پزشکان، در صورت عدم جایگزین کردن دندان با پروتز، مشکلاتی مانند ساییدگی دندان های دیگر، کج شدن آنها، زخم شدن و تغییر فرم لثه و نظایر آن به وجود خواهد آمد.

در سال های اخیر، پیشرفت های بسیار زیادی در حوزه پروتزهای دندانی در دنیا و به تبع آن در کشور ایجاد شده که زمینه کاهش مشکلات دندانی بیماران و افزایش گزینه های پزشکان برای درمان را فراهم کرده است؛ برای بررسی این یافته های جدید، بیست و سومین همایش انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران در ارومیه برگزار شد تا یافته های جدید به کمک پزشکان برای درمان بیماران بیاید؛ این همایش، برای اولین بار خارج از تهران برگزار شد و ارومیه اولین میزبان خارج از پایتخت جامعه دندان‌پزشکی در این حوزه شد.

بیشتر بخوانید:

خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار ارومیه ارایه شد

امکان پذیرش سالیانه ۱۰ هزار نفر در کلینیک دندانپزشکی ارومیه فراهم است

علاوه بر حضور صدها دندانپزشک از سراسر کشور در این همایش، غرفه‌هایی از تجهیزات و کالاهای دندان‌پزشکی نیز در حاشیه آن راه اندازی شده تا تولیدات این حوزه در مراکز تولیدی آذربایجان غربی و شهر ارومیه بیشتر درمعرض دید پزشکان حاضر قرار گیرد.

با توجه به حضور اساتید دندانپزشکی ایران در این همایش و حضور جوانانی با مقالات علمی با سطح بالا و همچنین یافته های جدید در حوزه پروتزهای دندانی، به نظر می رسد که سطح همایش بسیار قابل توجه بوده و خروجی آن نیز می تواند در ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان موثر باشد.

ارومیه؛ اولین مرکز طب نوین ایران

شهردار ارومیه نخستین سخنران این همایش بود؛ او گفت که این شهر آغاز کننده جایگاه نوین پزشکی و طب در کشور بوده و نخستین مرکز آموزشی این رشته، سال ها پیش در این نقطه از کشور راه اندازی شده است.

حسین مهدی زاده با بیان اینکه درمثلث توسعه پایدار، سه رکن توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، رئوس اصلی هستند، افزود: سلامت شهروندی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی در مسیر توسعه انسان محور است که در ابعاد مختلف زندگی انسان می‌تواند ملموس باشد.

ارومیه میزبان دندانپزشکان ایران/ کنکاش یافته‌های جدید برای ارتقای سلامت دهان و دندان

وی با اشاره به نقش پزشکان و دندان‌پزشکان در جامعه گفت: جامعه ایرانی در حال انتقال به سمت شهرنشینی است و بر اساس آمارهای بین‌المللی بیش از ۹۰ درصد جامعه در سال ۲۰۵۰ در شهرها زندگی خواهند کرد که این جامعه نیاز به پزشکان متخصص بسیاری دارد؛ این پزشکان و دندان‌پزشکان ضمن التیام جسم انسان برای ارتقای روح انسان نیز تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: البته جامعه پزشکی و جامعه دندانپزشکی در ارومیه نیز افتخارات بزرگی برای شهر ارومیه کسب کرده و این را به عینه در تاریخ این شهر نیز می‌توان دید و تاریخ این رشته در ارومیه گواه آغاز جایگاه نوین آن است.

ارومیه پیشرو تاریخ دندان‌پزشکان ایران است

دبیر آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی هم در این همایش با اشاره به جایگاه علم در جامعه امروزی گفت: به هر اندازه که در موضوعات علمی سرمایه گذاری کنیم، بهره مندی جامعه از آن بیشتر شده و رضایتمندی شهروندان افزایش خواهد یافت.

کمال خادم وطن افزود: سرمنشا همه برنامه‌ریزی‌ها باید زندگی شاد و متعالی باشد و این همایش نیز در همین راستا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ ارومیه در رشته دندان‌پزشکی اظهار کرد: دانشکده پزشکی ارومیه به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی نوین ایران است که توسط دکتر جوزف کاکران در سال ۱۸۷۸ میلادی و ۱۲۵۷ شمسی راه اندازی شد و در اولین پذیرش آن، ۲۷ دانشجو حضور داشتند.

ارومیه میزبان دندانپزشکان ایران/ کنکاش یافته‌های جدید برای ارتقای سلامت دهان و دندان

حضور برترین اساتید دندانپزشکی کشور در ارومیه

دبیر علمی همایش و رییس هیات مدیره انجمن پروستودنتیست‌های ایران نیز گفت: در این همایش، برترین اساتید دندانپزشکی کشور در ارومیه حضور یافته اند و همین امر سطح بالای آن را می رساند.

آرش زربخش با اشاره به بخش‌های مختلف برگزاری این همایش گفت: کارگاه‌های قوانین ساده زیبایی برای افزایش موفقیت و بهبود پذیرش درمان در ایمپلنت‌ها، پروتزهای ایمپلنت پیچ شونده، مشکلات پروتزی ایمپلنت‌های دندانی، مشکلات حین تحویل و بعد از تحویل پروتزهای متکی بر ایمپلنت، اصول مدیریت مشکلات و پیچیدگی‌ها در درمان ایمپلنت، قرار دادن فوری ایمپلنت همراه با بارگذاری فوری، مروری بر نکات کلیدی بارگذاری فوری ایمپلنت‌های دندانی و کاربرد دندان‌پزشکی دیجیتال در دندانپزشکی پیشرفته، روش قالب‌گیری دیجیتال در مقابل سنتی، نقش لیزر تراپی در کنترل بیماری‌های ایمپلنت و بازسازی زیبایی صورتی از محورهای این همایش است که آخرین یافته ها در این موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

ارومیه میزبان دندانپزشکان ایران/ کنکاش یافته‌های جدید برای ارتقای سلامت دهان و دندان

700 دندان‌پزشک آذربایجان‌غربی روزانه پذیرای پنج هزار بیمار هستند

پس از برگزاری افتتاح این همایش سراغ رییس دانشکده دندانپزشکی ارومیه رفتیم؛ او در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت خوب ارومیه در حوزه دندان‌پزشکی موجب شد تا این همایش در این شهر برگزار شود و امیدواریم میزبان خوبی در این همایش ملی باشیم.

دکتر سالار پیاهو افزود: در حال حاضر حدود 700 دندان‌پزشکی در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند و به صورت روزانه در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

ارومیه میزبان دندانپزشکان ایران/ کنکاش یافته‌های جدید برای ارتقای سلامت دهان و دندان

وی با اشاره به فعالیت دانشکده دندان‌پزشکی ارومیه اظهار کرد: هم اکنون 50 نفر عضو هیات علمی این دانشکده بوده و 376 دانشجو در حال تحصیل در رشته دندان‌پزشکی هستند.

پیاهو با بیان اینکه مطب و درمانگاه‌های دندان پزشکی استان هر روز پذیرای بیماران هستند، افزود: به طور میانگین حدود پنج هزار نفر در روز به مطب‌های دندان‌پزشکی در استان مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص برگزاری این همایش نیز بیان کرد: در کنار برگزاری این همایش غرفه‌هایی در سالن تالار وحدت برپا شده است که نمایندگی‌های کالاهای دندان‌پزشکی حضور دارند تا با کمترین قیمت تجهیزات اصل را به دست دندان‌پزشکان برسانند.

وی درباره ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار نیز گفت: دندان پزشکان ارومیه در طی دوران‌ مختلف با حضور در این مناطق به صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین همایش انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران از امروز آغاز و تا پنجم آبان ماه در ارومیه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha