هواشناسی قشم: دریا با افزایش بادهای غربی مواج خواهد شد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی دریا امروز (پنجشنبه) با وزش بادهای نسبتا شدید غربی مواج خواهد شد، توصیه می شود از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان هرمزگان صورت پذیرد.  

محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: برای امروز و فردا، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی پیش بینی می شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش باد، آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مدت به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب، دریا نیز با افزایش سرعت بادهای غربی و تُندباد لحظه ای نسبتا مواج خواهد شد، از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد و از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های ابتدایی صبح، پدیده غالب در سواحل و جزایر استان هرمزگان مه رقیق صبحگاهی، افزایش ابر و رگبار باران خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: به لحاظ دمایی کاهش دمای بیشینه (۲ تا پنج درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۳ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۲۸ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha