۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85271230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهبود یافتگان اعتیاد در زنجان تسهیلات دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافتگان نیازمند، پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد است و فرد بهبود یافته می تواند به شرط حداقل ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد، وام اشتغال تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با معرفی بهزیستی دریافت کنند.

روح الله خدابنده لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به ترک اعتیاد معتادان می‌تواند پیشبرد امور در این حوزه را بیش از گذشته شتاب دهد.

وی اظهار داشت: اگر اشتغالزایی از سوی سازمان‌های مردم نهاد برای معتادان بهبود یافته انجام گیرد، اشتغال آنها بسیار پایدارتر و گرایش مجدد به سوی مواد مخدر کمتر خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: در این راستا شرکای اجتماعی هم می توانند با دخالت در حوزه درمان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، برای کاهش آسیب های اجتماعی بیش از گذشته تلاش کنند.

به گفته خدابنده لو، نیمه اول سال جاری در ۱۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی به بیش از سه هزار نفر از جمعیت معتادین در امور درمانی خدمات لازم ارائه شده است.

وی یادآور شد: همچنین مرکز کاهش آسیب شلتر استان نیز به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادین خدمات ارائه کرده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته نظارت بر مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین و مراکز درمان و کاهش آسیب به صورت مستمر انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مراکز درمان و کاهش آسیب استان در سه سطح شهرستانی، استانی و کمیته نظارت شورای هماهنگی متشکل از کارشناسان عضو کمیته در طی سال مورد بازدید قرار گرفته و مراکز متخلف برابر نظرات اعضا تذکر یا اخطار تعطیلی دریافت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha