۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85271241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای کشت پاییزه در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی همدان

همدان- ایرنا- مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت پاییزه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بایگانه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت پاییزه از نیمه شهریور آغاز شده است، افزود: تاکنون حدود ۴۰ درصد گندم آبی و ۷۰ درصد گندم دیم در اراضی استان کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت‌های پاییزه تا پایان آبان ادامه دارد است افزود: برنامه ابلاغی کشت گندم آبی استان ۷۰ هزار هکتار و کشت دیم ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان به توزیع بذرهای مناسب و اصلاح شده اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار تن بذر گندم دیم اصلاح شده و ۱۰ هزار تن بذر گندم آبی اصلاح شده در طبقات مختلف توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه سبد کودی محصولات دیمی و آبی کشت پاییزه تامین شده است اضافه کرد: کودهای فسفاته و پتاسه در حال تدارک و تامین است به نحوی که تاکنون میانگین ۴۰ درصد بین کشاورزان توزیع و تا پایان کشت پاییزه ادامه خواهد داشت.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha