۸۰ درصد جذب نیرو در ستاد صندوق ذخیره فرهنگیان از خانواده فرهنگیان بوده است

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از به‌کارگیری ۸۰ درصد نیروهای ستاد موسسه از خانواده فرهنگیان عضو در یک سال و نیم سال اخیر خبر داد و گفت: ۴۴ درصد انتصابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه در این مدت نیز مربوط به فرهنگیان و خانواده آنان بوده است. 

به گزارش ایرنا از صندوق ذخیره فرهنگیان، «حمیدرضا نجف‌پور کردی» سیاست راهبردی تیم مدیریتی جدید در یک سال و نیم سال اخیر را افزایش نقش و مشارکت معلمان عضو صندوق با رویکرد امیدآفرینی، شایسته‌سالاری و توجه به خانواده فرهنگیان برشمرد و اظهار داشت: تلاش کردیم طبق وعده‌هایی که داده شده، در راستای شفافیت در عملکرد، صداقت و تعهد به فرهنگیان گام برداریم.

وی با اشاره به تقویت حضور فرهنگیان و خانواده آنان در مجموعه موسسه، افزود: اعتقاد ما بر این است که صندوق متعلق به فرهنگیان است، بنابراین جهت‌گیری استخدام در موسسه باید فقط از بین فرهنگیان و خانواده آنان باشد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه اولویت انتصاب در موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه نیز از بین اعضای فرهنگی و فرزندان آنان است، تصریح‌کرد: به دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که از گذشته‌ها نسبت به انتصاب مدیران از میان خانواده فرهنگیان عضو صندوق وجود داشته است، نزدیک به ۴۴ درصد از مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه از خانواده فرهنگیان انتخاب شده‌اند که از تخصص، تبحر و تعهد لازم برای اهداف سازمان برخوردارند.

نجف‌پور کردی با اشاره به اهمیت سوابق علمی و تجربی افراد در انتصاب آنان، گفت: افراد منصوب شده براساس مسوولیتی که به آنان سپرده شده است، دارای مدارک تحصیلی و علمی مرتبط از کارشناسی تا دکتری بوده و سوابق علمی و تجربی ارزنده‌ای در کارنامه خود دارند که از آن در راستای افزایش ارزش‌آفرینی و سودآوری برای قشر فرهنگیان بهره خواهیم گرفت.

۸۰ درصد جذب نیرو در ستاد صندوق ذخیره فرهنگیان از خانواده فرهنگیان بوده است

امانتداری دارایی‌های فرهنگیان در صدر سیاست‌های راهبردی موسسه است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه درباره وضعیت رزومه و سابقه افراد جذب شده نیز گفت: علاوه بر تاکید بر دانش و تخصص لازم، شاخص‌های پاکدستی، خداترسی و سابقه عملکردی از لحاظ تدین، ولایتمداری، توجه به معلم و احترام به حقوق عامه نیز در انتصاب مدیران و کارکنان مدنظر بوده است، زیرا بحث امانتداری درباره دارایی‌های فرهنگیان و تکریم عملی آنان در صدر سیاست‌های راهبردی موسسه است.

وی اظهار داشت: به دلیل تعهدی که تیم مدیریتی موسسه نسبت به افزایش مشارکت و نقش فرهنگیان در بدنه موسسه داشت، بر اساس ابلاغ سازمانی، اولویت بر جذب فرهنگیان و خانواده‌های آنان بوده که چنین رویکردی برای اولین بار در سیاست های راهبردی موسسه ملحوظ و نهادینه شد.

نجف‌پور تصریح‌کرد: تیم مدیریتی موسسه به توان مدیریتی فرهنگیان اعتماد کامل دارند، زیرا در میان این قشر فرهیخته، تخصص‌ها و تجربیات کاری لازم در همه حوزه‌های فعالیت موسسه وجود داشته و فرهنگیان نسبت به هر فرد دیگری نسبت به اموال خود دلسوزتر هستند؛ بنابراین در آگهی‌های استخدام بر اولویت به‌کارگیری اعضای فرهنگی و خانواده آنان تاکید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha