بیمه سلامت اردبیل ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران دیالیزی پرداخت کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیمه سلامت در ۶ ماهه نخست امسال ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران دیالیزی در نقاط مختلف این استان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر وحید خلیل اللهی روز پنجشنبه همزمان با هفته بیمه سلامت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که در سالهای اخیر تنها پنج بیماری خاص ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و بیماران دیالیزی مورد حمایت و تحت تعهد بیمه سلامت بودند، با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج هم‌ اکنون ۱۰۷ نوع بیماری با هزاران زیر مجموعه از جمله بال پروانه‌ای و اوتیسم مورد حمایت و تحت تعهد بیمه سلامت قرار دارند.

وی اضافه کرد: به تدریج و با آماده کردن زیرساخت‌های لازم تلاش می شود تمامی بیماری های صعب‌العلاج و خاص در آینده نزدیک در چتر حمایتی و تحت تعهد بیمه سلامت قرار بگیرد.

بیمه سلامت اردبیل ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران دیالیزی پرداخت کرد

وی گفت: هم اکنون ۹ هزار و ۹۷۸ بیمار صعب العلاج در استان اردبیل در سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت نشان دار شده اند و عمده هزینه های درمان آنها در محل اخذ خدمت به عهده بیمه سلامت است.

دکتر خلیل اللهی اضافه کرد: علاوه بر این چهار هزار و ۱۹۴ توانخواه و معلول در استان اردبیل جهت اخذ خدمات ویژه توانبخشی نشان‌دار شده و هزینه‌های آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با یادآوری مزایای نشان دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج، بیان کرد: صد در صد داروهای اصلی بیماران خاص مانند MS ، تالاسمی و هموفیلی، ۹۰ تا ۹۵ درصد داروهای بیماران سرطانی، صد در صد هزینه های بستری دولتی ۱۴ نوع بیماری خاص و ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه بخش خصوصی مانند MRI ، فیزیوتراپی و ویزیت را بیمه سلامت پرداخت می کند.

دکتر خلیل اللهی اضافه کرد: در این مدت به ۲ هزار و ۹۵۳ فقره صورتحساب بیماران خاص و صعب العلاج رسیدگی و در مجموع ۱۵۸ میلیارد ریال به طور مستقیم به این بیماران پرداخت شده است.

وی به بیماران خاص و صعب العلاج استان توصیه کرد، برای دریافت خدمات آسان و بهتر خود را در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار کنند و از تمامی مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: به منظور برخورداری از مزایای این صندوق، همه افرادی که دارای یکی از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج مصوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستند و جزء بیمه‌شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر و یا افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای می باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی Bimehsalamatiranian.ir برای برخورداری از این مزایا ثبت نام کند.

بیمه سلامت اردبیل ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران دیالیزی پرداخت کرد

*** ۲ هزار و ۲۱۳ فرد نابارور در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت نشان دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۲۱۳ فرد نابارور در نقاط مختلف این استان در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت نشان دار شده اند.

دکتر خلیل اللهی افزود: با توجه به طرح جوانی جمعیت و سیاست های دولت در خصوص حمایت از زوج های نابارور تمامی ماداران باردار و کودکان زیر پنج سال بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در همین راستا آموزش های لازم به پزشکان متخصص زنان، اورولوژی، ماماها و مراکز بهداشتی برای نشان دار کردن بیماران داده شده است.

وی از افزایش تعهدات بیمه سلامت برای زوجین نابارور خبر داد و گفت: تعهد خدمات خاص ناباروری IVF ، IUI ،ICSI ،FET ، خدمات ، جنین اهدایی و رحم اجاره ای، افزایش داروهای نازایی در تعهد از ۱۵ قلم به ۶۳ قلم، افزایش لوازم مورد تعهد درمان ناباروری از ۲ قلم به ۲۸ قلم و افزایش سن درمان ناباروری زنان از ۴۵ سال به ۴۹ سال تمام از جمله آنها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل استفاده نوزاد از بیمه مادر تا یک ماه در موارد سرپایی و بستری، رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی، قرارداد با ۳۰۱ کارشناس مامایی مستقل و غیرمستقل و قرارداد با تمامی مـراکز درمان ناباروری استان را از جمله دیگر تعهدات و اقدامات بیمه سلامت استان اردبیل برای درمان زوجین نابارور عنوان کرد.

دکتر خلیل اللهی با بیان اینکه پارسال بیمه سلامت ۱۰۰ میلیارد ریال بابت درمان زوجین نابارور در استان اردبیل پرداخت کرده است، بیان کرد: بیمه سلامت در ۶ ماهه اول امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال برای درمان زوجین نابارور پرداخت کرده است.

بیمه سلامت اردبیل ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران دیالیزی پرداخت کرد

پنج دهک نخست درآمدی رایگان بیمه سلامت می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: اعضای خانوار پنج دهک نخست درآمدی فاقد بیمه در این استان بدون پرداخت ریالی به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

دکتر خلیل اللهی افزود: علاه بر پنج دهک نخست درآمدی بیماران خاص و صعب العلاج به صورت رایگان و دهک های درآمدی نامشخص نیز به مدت یک ماه رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند به ادارات بیمه سلامت و یا به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند، اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست؛ اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش‌ یافته به فرد نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح مبلغ دریافتی دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی برای بیمه شدن کاهش یافته است، اضافه کرد: افراد با دهک درآمدی ۶ با پرداخت ۲۸۷ هزار تومان حق بیمه و دهک هفت با پرداخت ۴۳۰ هزار تومان به‌مدت یک سال زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: مشمولین دهک هشت نیز با پرداخت ۵۷۴ هزار تومان و مشمولین دهک ۹ نیز با پرداخت ۷۱۷ هزار تومان حق بیمه به‌مدت یک سال زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

دکتر خلیل اللهی ادامه داد: در نهایت نیز مشمولین دهک ۱۰ مشمول یارانه دولت نیستند و وضعیت پرداختی آنها هم در گذشته و هم الان بدون تغییر به مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان برای یک نفر در سال است.

وی با اشاره به اینکه مردم قبل از نیاز اورژانسی و بستری شدن نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند، به هموطنان توصیه کرد: از این فرصت استثنایی استفاده کرده و نسبت به پایدار کردن و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی به‌صورت رایگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای در خصوص ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست‌ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کند، گفت: تمامی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار داشتن دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، از جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان اردبیل، هم اکنون ۷۶۹ هزار نفر به عبارتی ۶۱ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha