بیمارستان اعصاب و روان کرمان در مرحله آماده‌سازی؛ استاندار: مشکلات زیرساختی را حل می‌کنیم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان در حالی از افتتاح بیمارستان استاندارد اعصاب و روان ۳۵۰ تختخوابی امام رضا(ع) در این استان طی ۱۵ ماه آینده خبر می‌دهد که می‌گوید مشکلات زیرساختی آن را با فوریت پیگیری می‌شود؛ طبق استانداردهای بین‌المللی حدود ۴۷۰ تخت بستری در این زمینه در این دیار کمبود وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در جریان بازدید از ساختمان در حال احداث بیمارستان تخصصی اعصاب و روان کرمان با ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت واقع در محدوده بیمارستان افضلی پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کار آقای علی رستمی، از خیران عرصه سلامت در راستای احداث این بیمارستان به دلیل کمبود تخت بستری و فرسوده بودن ساختمان های بیمارستانی اقدامی بزرگ و ارزنده است.

طبق استانداردهای بین المللی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حداقل ۳۰ و حداکثر ۶۰ تخت بستری برای بیماران اعصاب و روان نیاز است در حالی که اکنون ۴۷۰ تخت بستری در استان کرمان در بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و برای رسیدن به استاندارهای حداقلی در مقایسه با جمعیت کرمان باید بیش از هزار تخت بستری موجود باشد.

بیمارستان اعصاب و روان شهید بهشتی کرمان (بیمارستان موجود و در حال فعالیت) با ۱۱ هزار مترمربع مساحت و ۲۳۰ تخت بستری و البته فضایی نامناسب به عنوان بیمارستان دولتی کار بستری بیماران اعصاب و روان کرمان و البته جنوب شرق کشور را با تخت هایی به هم فشرده انجام می دهد که احداث بیمارستان اعصاب و روان امام رضا (ع) قرار است علاوه بر بیماران کرمانی به بیماران جنوب شرق کشور نیز خدمات ارائه دهد.

در حالی که وضعیت ساختمانی و قرار گرفتن تخت های بستری بیمارستان شهید بهشتی کرمان از نظر استاندارد ساختار مناسبی ندارد، بیمارستان نوریه کرمان نیز به عنوان بخش خصوصی در ساختمانی بسیار قدیمی همچنان یاریگر این بخش است.

استاندار کرمان از ورود یک فرد خیر به منظور ساخت بیمارستان اعصاب و روان کرمان که در جوار بیمارستان افضلی پور در حال احداث است خبر داد و اظهار داشت: اعتبار احداث این طرح تا زمان اتمام کار توسط خیر تامین خواهد شد.

فداکار کمبود تخت های بستری اعصاب و روان را نیز در این استان مورد توجه قرار داد و افزود: بیماران روانی مظلوم ترین بیماران هستند لذا احداث این بیمارستان کار بسیار بزرگی است.

بیمارستان اعصاب و روان کرمان در مرحله آماده‌سازی؛ استاندار: مشکلات زیرساختی را حل می‌کنیم

وی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان موجود روانپزشکی در استان کرمان قدیمی است و مشکلات زیادی در این راستا وجود دارد ضمن تقدیر از خدمات ارزنده خیر این بیمارستان گفت: بیمارستان روانپزشکی در حال ساخت با ۲۶ هزار متر مربع زیربنا و ۳۵۰ تخت بستری با همت خیر و مسئولان استانی در آینده طی ۱۵ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: دولت نیز در بخش تجهیز این بیمارستان کمک می کند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان مشکلات زیرساختی نیز دارد گفت: تعهد کردیم ظرف چند هفته آینده این موانع برطرف شود.

فداکار با بیان اینکه بیماران روانی مظلوم‌ترین بیماران هستند تصریح کرد:هم خانواده و هم جامعه از این بیماران فراری هستند لذا می طلبد مکانی متناسب و قابل قبول برای درمان این افراد در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان در کنار بیمارستان افضلی‌پور در حال احداث است اظهار داشت: خدمات دهی به بیماران در این مکان سهل تر است زیرا در در زون درمانی استان قرار دارد.

استاندار کرمان گفت: نیازهای زیرساختی بیمارستان اعصاب و روان امام رضای کرمان باید از اکنون تامین شود.

وی افزود: دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز باید حداکثر تخفیف را در قبال خدمات ارائه شده به این بیمارستان لحاظ کنند تا این بیمارستان سریع تر به بهره‌برداری برسد.

کمک مستقیم استانداری و شهرداری

فداکار با تاکید بر اینکه استانداری و شهرداری کرمان نیز در بخش محوطه‌سازی بیمارستان کمک خواهند کرد گفت: ورود خیر برای احداث این مجموعه به دلیل هزینه‌های گزافی که دارد، کار بزرگی است.

استاندار کرمان به تأثیر فضای استاندارد درمانی در روحیه و روند بهبود بیماران اعصاب و روان اشاره و تصریح کرد: معماری و فضای سبز این بیمارستان باید به‌ گونه‌ای باشد که در روحیه و روند بهبود بیماران بستری موثر باشد.

مهدی احمدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: با نیت کار نیک، حاج علی رستمی، نیکوکار این بیمارستان، خیر دیگری نیز برای احداث ۱۵ سوییت همراه بیمار در جوار بیمارستان امام رضا (ع) اعلام آمادگی کرده و اکنون این ساختمان ها نیز در حال احداث است.

رستمی خیر این طرح خداپسندانه نیز گفت: در زمان وعده داده شده کار احداث بیمارستان را تمام می‌کنیم و ساختمان را تحویل می‌دهیم.

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اعتبار مورد نیاز احداث این بیمارستان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

محمدحسین ایرانمنش افزود: بیمارستان های اعصاب و روان باید به بیمارستان ژنرال یا مرکزی متصل باشند به همین دلیل این بیمارستان در جوار بیمارستان افضلی پور بنا شده اما به صورت مستقل عمل می کند.

اما با توجه به وجود خیرانی نیک اندیش در استان کرمان می طلبد مسئولان استانی نیز ضمن کمک در تامین امکانات زیرساختی مانند برق، آب، فاضلاب و گاز برای بیمارستان اعصاب و روان، در راستای سهولت انجام این طرح، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.

هرچند استاندار کرمان در راستای محوطه سازی و حصارکشی محوطه بیمارستان اعصاب و روان کرمان قول مساعد داد اما می طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به نیاز استان کرمان و جنوب شرق کشور به بیمارستان اعصاب و روان زمینه افزایش مجوز تخت بیمارستانی، جذب نیروی مورد نیاز این بیمارستان و البته تامین تجهیزات مورد نیاز استان کرمان را که همواره میزبان بیمارانی از مناطقی چون سیستان و بلوچستان و هرمزگان است فراهم آورد و این استان را در راه رسیدن به استانداردهای بین المللی در زمینه وجود بیمارستان های تخصصی اعصاب و روان یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha