۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85271299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان بنادر آماده راه اندازی مرکز آموزش دریایی در عسلویه است

بوشهر-ایرنا- معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان برای راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی در بندر "عسلویه" پای کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید علی نازی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی برای راه اندازی مرکز آموزش رشته‌های دریایی در عسلویه اظهار کرد: این مرکز می تواند از همین امروز برای سال تحصیلی آینده درچند رشته فعال شود و نه تنها رشته های دریانوردی بلکه رشته های صنعت دریانوردی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: کمبود رشته‌های دریانوردی وجود ندارد ولی برای ارتقا، بهوبد و توسعه نیاز به رشته دریانوردی در کشور وجود دارد.

علی نازی ادامه داد: برای تعریف رشته های کاربردی این مهم با حدس و گمان محقق نمی شود و باید با تعریف یک پلن آموزشی رشته و سیلابس مدنظر تعریف شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: برای راه اندازی رشته‌های دریایی و کارکرد موفق آن ابتدا باید نیازهای بازار ملی و منطقه ای در نشست و مصاحبه با ذینفعان انجام شود.

وی بیان کرد: این ذینفعان شامل شرکت های دریایی فعال در منطقه، دریانوردان و مالکان کشتی هستند که با طراحی فرم مصاحبه و چک لیست می توان نیاز آنها را به صورت دقیق شناسایی کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با مشخص شدن نیاز صنایع دریایی و دریانوردی تخصص های مرتبط با این حوزه شناسایی و سپس می توان با طراحی دوره مجوزهای مورد نیاز آن را از وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha