امام جمعه شهرکرد: تربیت و پرورش در مدارس مغفول مانده است

شهرکرد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: تربیت و پرورش در نظام تعلیم و تربیت مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه الگوگیری در نظام تعلیم و تربیت از زندگی اهل بیت(ع) یک نکته اساسی و کلیدی است، افزود: باید به آموزش به صورت جدی پرداخته شود تا زمینه علم‌آموزی فراهم و عدالت آموزشی برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت از مسائل کلیدی در نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: در زمان حاضر پرورش مغفول مانده و باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته امام جمعه شهرکرد، در نظام آموزش و پرورش در عرصه تربیت و پرورش به میزان کافی و ساختاری کار نشده است و جا دارد در این بخش بیشتر توجه شود تا در کنار مسائل آموزشی مسائل تربیتی نیز به صورت جدی پرداخته شود.

نکونام به نگاه مثبت و ارزشمند و عاقبت نگر در عرصه تعلیم و تربیت و علم و آموزش اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت خیران در این عرصه استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد به کمبودهای نظام آموزش و پرورش به خصوص در تامین معلم و نامناسب بودن فضاهای آموزشی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: در استان این کمبودها با تدابیر لازم رفع شد تا نظام آموزشی و پرورشی را فعال‌تر از آنچه که هست داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نوسازی مدارس باید از ظرفیت خیران برای احداث و نوسازی و تجهیز مدارس استفاده کند.

نکونام با اشاره به نبود و کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد قابل توجهی از مدارس به تجهیزات نیاز دارد که باید برای برطرف کردن این کاستی‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت انجام سفرهای مدیران کشور به مناطق مختلف برای شناسایی مشکلات گفت: این سفرها باید با هدف احصا و ارزیابی مشکلات از نزدیک و ثبت دستاوردهای مناسب به خصوص برای مناطق محروم باید انجام شود.

چهارمحال و بختیاری در کار قرارگاه جهادی در کشور اول است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز گفت: چهارمحال و بختیاری در اجرای کار قرارگاهی و کار جهادی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

حمیدرضا خانمحمدی افزود: تقویت بخش فرهنگی، نماز و قرآن در جامعه منوط به توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

امام جمعه شهرکرد: تربیت و پرورش در مدارس مغفول مانده است

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم و همراهی بین دستگاهی و خیرین برای برطرف کردن مشکلات آموزشی در استان اضافه کرد: در زمان حاضر در فصل‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی کارهای خوبی انجام شده است و تلاش می‌شود با استفاده از فرصت دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان کمبودها و چالش‌های موجود در بخش فضاهای آموزشی استان نیز برطرف شود.

خانمحمدی با تاکید بر توجه به هنرستان‌ها در حوزه مهارت و احداث اردوگاه‌ها و فصل‌های آموزشی در روستاهای محروم گفت: رفع مشکل مدارس روستایی که بالای ۱۰دانش‌آموز دارند در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور گفت: این سفر به منظور شناسایی مشکلات و کاستی‌ها و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مصوب انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از یک هزار و ۶۸۰ آموزشگاه این استان یک‌هزار و ۸۰ آموزشگاه روستایی است و پذیرای بیش از ۴۵هزار دانش‌آموز در روستاها هستند.

افشین امیریان افزود: جمعیت دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری بیانگر تراکم مدارس در روستاهای این استان است.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به چهارمحال و بختیاری از طرحهای در دست اجرای نوسازی، ساخت و ساز مدارس دیدن کرد و چند طرح را نیز بهره‌برداری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha