بیمارستان «منتصریه» مشهد انجام ۲ پیوند کبد در یک روز را ثبت کرد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ عمل پیوند کبد از ۲ بیمار مرگ مغزی ساکن مشهد طی یک روز در بیمارستان «منتصریه» این شهر انجام شد که دستاورد جدیدی در این مرکز تخصصی پیوند اعضا به شمار می‌رود.

دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش نیروی متخصص پیوند کبد در بیمارستان منتصریه مشهد، افزایش عمل پیوند کبد به صورت همزمان در یک روز در این بیمارستان محقق شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فعالیت مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۸۳ تاکنون ۵۹۱ پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام شده است که ۴۷ مورد از این تعداد مربوط به سال جاری است.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در هزار و سیصد و هشتاد و دومین و هزار و سیصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم" حجت‌الله غفوری" بیمار مرگ مغزی ۴۱ ساله معرفی شده از بیمارستان قائم (عج) و زنده یاد «اقدس رعیت دلویی»، بیمار مرگ مغزی ۷۲ ساله معرفی شده از بیمارستان امدادی شهید کامیاب پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌ شان تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفتند.

دکتر خالقی گفت: کبد زنده یاد «غفوری» در بیمارستان منتصریه به بانوی ۲۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد و همچنین کبد زنده یاد «رعیت دلویی» در بیمارستان منتصریه به مردی 54 ساله ساکن مشهد اهدا و پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این ۲ بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست آنان نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha