استاندار: حوزه ورزش خراسان‌رضوی نیازمند انسجام تشکیلاتی است

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: حل مشکلات حوزه وزش در این استان نیازمند انسجام تشکیلاتی است و برای رفع کاستی ها و مشکلات ورزشی باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر کشور و در جمع ورزشکاران افزود: موضوع تیم‌های ورزشی و از جمله فوتبال به یک مسئله در خراسان رضوی تبدیل شده است و باید برای این موضوع با توان استانی اقدام کرد.

وی بیان کرد: اگر همکاری و اتحاد وجود نداشته باشد ما نیز نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، امکان حل مسئله و گشایش‌ها با دغدغه های جمعی و حمایت ها میسر است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ورزش همگانی مورد تاکید است و باید همه از آن بهره ببرند، زیرا گسترش ورزش همگانی موجب شناخت استعدادها و حمایت از ورزش قهرمانی و در نهایت قهرمان پروری می شود.

نظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید نسبت به عملیات روانی دشمن هوشیار بود، زیرا استکبار می‌خواهد مردم کشور با قرار گرفتن تحت تاثیر عملیات روانی، همان بلایی که سر مردم فلسطین آوردند، بر سر مردم ما هم بیاورد. این روزها فضای جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی تحت تاثیر موضوع فلسطین است.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه بشری به سمتی پیش رفته که کشوری که از وطن خود در برابر اشغالگران مبارزه و دفاع می کند، تروریست خوانده می‌شود و این رویکرد انحرافی دنیای استکبار است و اگر عملیات‌های رسانه‌ای آن‌ها ما را غافل کند و تحت تبلیغات آنها قرار گیریم، ممکن است این چنین بلایی را نیز سر ما بیاورند.

استاندار خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران احیا کننده فلسطین و لبنان است و با پیروزی انقلاب اسلامی مردم مظلوم این کشورها آموخته اند که چگونه جلوی ظلم و استکبار ایستادگی کنند.

تشکیل شورای ورزش و ایجاد نشاط جمعی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: با تشکیل شورای ورزش استان بعد از ۱۵ سال یک نشاط جمعی در جامعه ورزش خراسان رضوی شکل گرفته است.

علیرضا تاج فیروز با اشاره به اینکه اولویت جذب اعتبارات سال گذشته پیگیری شده است، افزود: جذب تمام اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۲ نیز در حال انجام است و ۵۴۰ میلیارد ریال باقی مانده اعتبارات پارسال با توجه به اینکه هیچ کار مشاوره‌ای و مطالعاتی روی آن انجام نشده بود، با زحمت همکاران میسر شد.

وی درباره نحوه اختصاص بودجه به هیات‌های ورزشی تصریح کرد: بودجه هیات‌های ورزشی بر اساس برنامه محور بودن هیات‌ها خواهد بود تا هیات ها بر اساس برنامه و با نظم مالی حرکت کنند. بر همین اساس به هیات‌ها اعلام شده است که بر اساس چهار موضوع ورزش بانوان، ورزش همگانی، مسائل فرهنگی و حمایت از ورزش قهرمانی برنامه‌های خود را ارائه کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: ۲ تیم «نیان الکترونیک» و «آویژه صنعت» خواستار کناره‌گیری از لیگ برتر بودند که با توجه به جلسات متعدد و هزینه‌های مختلف توانستیم این تیم ها را در خراسان نگه داریم.

در پایان این مراسم از مدال آوران ۱۸ رشته ورزشی حاضر در المپیاد استعدادهای برتر کشور تجلیل شد.

خراسان رضوی با شرکت در ۲۸ رشته ورزشی و کسب ۵۳ مدال رنگارنگ در ۱۸ رشته ورزشی به کار خود در این المپیاد پایان داد.

همچنین در حاشیه این مراسم از خانواده شهیدان «دانایی و محمدی فرد» و همچنین الگوهای برتر حجاب و عفاف تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha