مدرسه ۶کلاسه گوجان فارسان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد-ایرنا - مدرسه ۶کلاسه شهر گوجان شهرستان فارسان روز پنجشنبه با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه ۶کلاسه گوجان با اعتباری بیش از ۶۰میلیارد ریال احداث شد که ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی کمک خیران هزینه شده است.

ایرج کریمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این مدرسه افزود: این مدرسه ۶ کلاسه در مساحت ۲هزار و ۴۵۰متر مربع احداث شده است که یک‌هزار و ۵۰۰متر محوطه سازی و ۹۵۰متر مربع فضای آموزشی است.

به گفته وی، عملیات احداث این مدرسه در مقطع متوسطه اول از سال ۱۳۹۷آغاز شد.

فرماندار شهرستان فارسان نیز با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری۲۳ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول تحصیل هستند، گفت: در شهرستان ۱۴۷ مدرسه دولتی فعال است.

سید هادی صالحی افزود: مدارس شهرستان با مشکلاتی از جمله زیرساخت‌ و تجهیزات مواجه است که رفع این مشکلات نیازمند کمک وهمت خیران دارد.

به گفته وی،هم‌اکنون بخش عمده‌ مدارس شهرستان نیازمند بازسازی و نوسازی است که نیاز است در دور دوم سفر رییس جمهور به استان توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

صالحی با اشاره به اینکه سه طرح آموزشی در شهرستان از جمله مدرسه خیری مدیریت سبز، مجتمع فرهنگیان و سالن سینمای آموزش و پرورش در این شهرستان در حال اجراست، گفت: تکمیل این طرحها نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: تکمیل ۲ مدرسه خیری در فیل‌آباد و شهر فارسان در حال اجراست که با تکمیل این طرحها تا پایان دولت سیزدهم در نقاط مختلف شهرستان فارسان سرانه فضای آموزشی، ورزشی و دانش‌آموزی ارتقا خواهد یافت.

شهرستان فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha