۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85271685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی قرآنی «بشری» در اهواز  آغاز شد

۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85271685
طرح ملی قرآنی «بشری» در اهواز  آغاز شد

اهواز – ایرنا - مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آغاز دوره تربیت مربی قرآن موسوم به طرح  ملی «بشری» خبر داد و گفت: این طرح که از امروز در اهواز آغاز شده است تا هشتم آبان ماه ادامه دارد.

سیدکریم موسوی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این طرح ملی قرآنی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح ۲۰۰ نفر در شهر اهواز شرکت کردند که با حضور اساتید قرآنی در زمینه مربیگری نوین قرآن کریم به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور در حال برگزاری است افزود: شهرستان ماهشهر سال گذشته به عنوان نخستین شهر در کل کشور این طرح را برگزار کرد که خروجی آن تربیت ۳۶۵ مربی قرآنی با روش نوین بود.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه، این دوره را از معتبرترین دوره‌های آموزش مربیگری قرآن کریم کشور برشمرد که در آن نوین‌ترین روش‌های آموزش قرآن به مربیان استان آموزش داده می‌شود و فرصتی مهم برای ارتقای حوزه آموزش قرآن کریم خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: هدف اصلی طرح سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم است.

موسوی افزود: آموزش قرآن به سبک رسول اکرم (ص)، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم، آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه و همچنین پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی از دیگر اهداف این طرح است.

به گزارش ایرنا ۶۹ مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه‌های مختلف علوم قرآنی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha