مدیرکل انتخابات شورای نگهبان: دشمنان در هک سامانه ثبت‌نام ناکام ماندند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: دشمنان و معاندان تهدیدهایی برای هک سامانه ثبت‌نام انتخابات امسال داشته‌اند که با تدابیر صورت گرفته در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

به گزارش ایرنا، امین الله زمانی پنجشنبه در چهارمین نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تاکنون در فرآیند پیش ثبت‌نام و ثبت نام نهایی هیچ‌ ضعفی در روند فعالیت‌ها نداشتیم و به امید خدا انتخاباتی پرشور تر از گذشته و با سلامت، صلابت و اقتدار تمام برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با فرایندهای انتخاباتی که با تدبیر مسئولان به شکل الکترونیکی برگزار شد، شاهد سرعت عمل بیشتر نسبت به سنوات گذشته و دسترسی راحت به همه اطلاعات داوطلبان در تمامی نقاط کشور، کم شدن ازدحام، تبلیغات نکردن اولیه داوطلبان و غیره بودیم و اینها را مدیون الکترونیکی شدن روند ثبت نام انتخابات بوده ایم.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با تاکید بر این که در روند انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون هیچ ضعفی نداشته‌ایم، اضافه کرد: انتخابات امسال سرنوشت ساز است و عملکرد سیاسی فرماندار و بخشداران روی این مساله ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به شبهه‌افکنی معاندان مبنی بر اینکه فرمانداران برای نخستین بار در دولت، سکاندار یک شهرستان شده‌اند و توانایی اداره و اجرای روند انتخابات را ندارد، افزود: آیا در دور نخست دولت‌های گذشته، فرمانداران برای نخستین‌بار این مسئولیت را نداشتند و انتخابات برگزار نشده است؟ فرمانداران دولت کنونی هم به همان شکل با اقتدار، صلابت و مشارکت بسیار زیاد انتخابات پیش رو را برگزار خواهند کرد.

زمانی خاطر نشان کرد: برای مسئولان مرتبط انتخابات، در سطح کشور هفت دوره آموزشی برگزار شده و همه فرمانداران و بخشداران اطلاعات و قوانین لازم را برای برگزاری انتخاب دارند و مشکلی در این حوزه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران، مشارکت زیاد مردم در انتخابات باعث افتخار است و به میزان مشارکت این دوره از انتخابات، خوشبین هستیم.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: در شورای نگهبان موضوعی به نام جانبداری و مصلحت‌اندیشی نداریم و اگر فردی در عرصه انتخابات و تایید صلاحیت‌ها از فردی طرفداری کند، در کمترین زمان از سمتش برکنار خواهد شد.

لزوم پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در انتخابات

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان نیز افزود: نظام جمهوری اسلامی نشأت گرفته از تاکید امام خمینی(ره) بر این واژه دوگانه در ابتدای انقلاب بود.

آیت الله مصطفی محامی افزود: استفاده از این واژه‌ها نشان دهنده نگاه ژرف امام خمینی (ره) به عنوان فردی است که یک عمر تلاش علمی و اسلام شناسی داشته، به عنوان یک فقیه با رژیم طاغوت در مبارزه بوده و بر اساس یک حکمت بر جمهوریت و اسلامیت تاکید داشته است.

وی بیان کرد: از حیث مفهوم شناسی، واژه جمهوری اسلامی دارای ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت است و تلاش دشمن این بوده تا به این ارکان صدمه بزند.

به گفته وی، دشمن همواره‌ در تلاش بوده تا به جمهوریت و پایگاه مردمی نظام ضربه وارد کند که نمونه آن فتنه‌هایی است که در طول سال‌ها رخ داده و هجمه همه جانبه دشمن و بوق های استکباری هم به کمک آن‌ها آمده‌اند تا به رابطه بین امام و امت، مردم و نظام خدشه وارد و پایگاه مردمی نظام را متزلزل کنند تا جمهوریت نظام صدمه ببیند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمنان با اقدام‌هایی از جمله ایجاد شبهه‌های فکری و اعتقادی و ترویج فساد اخلاقی، سال‌ها تلاش داشتند تا فکر مردم و مسئولان را منحرف و نیز در جهت‌گیری‌های دولت‌ها مشکل ایجاد کنند و بین مردم و اسلامیت فاصله بیندازند.

وی ادامه داد: به عنوان سرباز نظام باید در این ۲ جبهه ایستاده و مقاومت کنیم و در این بین ما به عنوان کارگزار نظام اسلامی مسئولیت مضاعف داریم.

آیت الله مصطفی محامی اضافه کرد: پایگاه مردمی و جمهوریت نظام اسلامی ما در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلف به خوبی نمایان بوده و انتخابات تنها یکی از این عرصه‌هاست؛ مردم هر کجا احساس کردند کشور به حضور آنان نیاز دارد از جمله دوران دفاع مقدس، خنثی‌کردن فتنه‌ها و حضور پرشور در راهپیمایی‌ها که نوعی رفراندم بوده پای کار آمدند.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha