۵ آبان ۱۴۰۲، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85271932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح ساماندهی پسماند سراوان اختصاص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ساماندهی پسماند سراوان به دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون ۷۵ درصد پیشرفت دارد و تزریق این اعتبار تکمیل آن را سرعت می‌دهد.  

به ‌گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی پنجشنبه با اشاره به برگزاری نشست رئیس جمهور با استانداران گیلان و مازندران، گفت: هر ۲ پیمانکار طرح زباله‌سوز و به ویژه شهاب خودرو ۲ خط آزمایشی زباله سوز را باوجود راه‌اندازی به استان تحویل ندادند که این مساله به دستور رئیس‌جمهور توسط بازرسی نهاد ریاست جمهوری بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: آیت‌الله رییسی همواره در خصوص معضل پسماند و غیراصولی بودن دفن زباله در استان‌های گیلان و مازندران ابراز نگرانی داشته‌اند و این نشست نیز به منظور بررسی آخرین میزان پیشرفت ‌طرح‌های سفر و مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند برگزار شد.

استاندار گیلان با تاکید بر بررسی دقیق ساماندهی پسماند سراوان و طرح ساخت زباله‌سوز رشت افزود: در این‌ نشست گزارش جامع و کاملی از آخرین وضعیت ساماندهی پسماند سراوان به رئیس محترم جمهور ارایه شد که از طرح ساماندهی پسماند سراوان ابراز رضایت شد.

وی، مبارزه با فساد و انعقاد قراردادهای شبهه‌دار را خط قرمز دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور دانست و از بررسی جزئیات قرار منعقد شده برای ساخت زباله‌سوز در این نشست خبر داد و اضافه کرد: تا چند روز آینده نتیجه این بررسی اعلام خواهد شد که در صورت بروز شبهه، قراردادها اصلاح می‌شود.

عباسی به برگزاری نشست با معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص اهمال‌کاری پیمانکاران احداث زباله‌سوز سراوان نیز اشاره و اظهار کرد: هفته آینده نشستی بین معاون اجرایی رئیس جمهور، وزارت کشور و شرکت توسعه، در خصوص طرح ساخت زباله‌سوز برگزار خواهد شد که در آن نشست، دلایل اهمال کاری توسط پیمانکاران مشخص و تصمیم‌های تازه‌ای اتخاد خواهد شد؛ احتمال لغو قرارداد با پیمانکار ساماندهی شیرابه سراوان نیز وجود دارد.

به گفته وی، در نشست با رئیس جمهور مبلغی برای ساماندهی شیرابه سراوان و پرداخت مطالبات پیمانکار اختصاص یافت تا از این طریق با پیمانکار قبلی لغو قرارداد شده و با معرفی پیمانکار جدید، شیرابه سراوان ساماندهی شود.

وی بر لزوم ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت تاکید کرد و یاد آور شد: این رودخانه‌ها در گذشته نگین درخشان رشت بودند در این نشست اعتباری برای شهر صنعتی رشت از طریق صندوق توسعه محیط زیست مصوب شد.

در این نشست، مقرر شد به‌منظور بررسی و رسیدن به راهکاری مشخص برای نحوه ارایه تسهیلات مورد نیاز ۲ هزار میلیارد ریالی تکمیل زباله سوز رشت، نشستی با حضور استاندار گیلان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

باوجود پرداخت اعتبار ۹ میلیون دلاری طرح ساخت زباله‌سوز رشت که تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، رئیس جمهور درباره دستور داد با توجه به احتمال اهمال‌کاری پیمان‌کار و شائبه وجود فساد در انعقاد قرارداد آن، موضوع از سوی بازرسی نهاد ریاست جمهوری پیگیری و بررسی شده و نتیجه آن گزارش شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha