بیشترین بارندگی مهر استان  اصفهان در سمیرم ثبت شد + جدول

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی‌های مهر امسال در شهرستان سمیرم ثبت شد و پس آن شهرستان های فریدونشهر و مبارکه بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

آسیه آقایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارندگی شهرستان های استان در مهرماه امسال مربوط به شهرستان ‌سمیرم با ۴.۱ میلی‌متر بود و پس از آن فریدونشهر و مبارکه با بارش ۳.۸ و ۳.۴ میلی‌متر قرار داشتند.

وی ادامه داد: بیشترین میانگین دمای هوای شهرستان های استان،مهر امسال مربوط به خور و بیابانک با ۲۴.۶ درجه سانتی‌گراد بود و کمترین میانگین دمای هوا نیز در این مدت مربوط به شهرستان فریدونشهر با ۱۴.۹ درجه سلسیوس است.

وی خاطرنشان کرد: کمترین کمینه دمای مطلق در مهر امسال مربوط به شهرستان چادگان با ۲.۸ درجه سانتی‌گراد بود و بیشترین بیشینه دمای مطلق نیز در این مدت مربوط به شهرستان خور و بیابانک با ۳۶.۰ درجه سلسیوس است و به این ترتیب اختلاف دمای گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان در مهر امسال به بیش از ۳۳.۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی در مورد وضعیت هوا در روزهای پیش رو خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی از استان است و پیش بینی می شود تا اواسط هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد باشد.

وی تصریح کرد: دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت و در ۲۴ ساعت گذشته بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه بسانتی گراد الای صفر خنک‌ترین نقطه و خور و بیابانک با بیشینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان بود.

آقایی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر «اصفهان» هم ۹ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشت.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۲۸ شهرستان و حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۸۸ درصد از آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

این استان در سال‌های اخیر با کم‌آبی و خیزش گرد و خاک بر اثر خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه است.

بیشترین بارندگی مهر استان  اصفهان در سمیرم ثبت شد + جدول

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha