سفر رییس جمهور به کردستان نشان از تلاش دولت برای توسعه منطقه است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج به ۲ سفر قبلی رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک آیت الله رییسی سومین سفر خود را نیز انجام خواهد داد که نشان از تلاش دولت برای توسعه منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: سفر رییس جمهور به کردستان نوید اتفاقات خوب و توسعه استان را می‌دهد و مردم برای استقبال گرم از آیت الله رییسی آماده باشند.

وی یادآور شد: در سفر قریب الوقوع رییس جمهور به کردستان، طرح های بسیار مهمی از جمله راه آهن همدان - سنندج به بهره برداری می رسد که باعث توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: در بمباران‌ها از بمب‌های آمریکایی که در هیروشیما استفاده شده، برای قتل عام مردم بی گناه غزه استفاده می‌شود که نشان از دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر آمریکا دارد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه سازمان ملل و حقوق بشر چرا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌ اند، ادامه داد: تاکنون حملات وحشیانه اسراییل حدود هشت هزار نفر شهید و ۲۰ هزار مجروح داشته که بسیار دردناک است.

وی بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: دنیای اسلام بداند نقشه دشمن، نابودی دین و مسلمانان است؛ بنابراین دولت‌های اسلامی باید هوشیار بوده و در مقابل توطئه های دشمنان بایستند.

خطیب جمعه سنندج، شعار دادن صرف و سخن گفتن را ناکافی دانست و خواستار حمایت عملی کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی شد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha