دستگاه‌‎های مرتبط پاسخگوی پراختن نشدن اعتبارات عوارض آلایندگی بوشهر شوند

بوشهر-ایرنا- تجلیل از عملکرد وزیر امور خارجه در موضوع فلسطین، تحلیل دستاوردهای بزرگ گروه‌های مقاومت فلسطینی، ضرورت توجه به محلات پیرامونی خورموج، بزرگداشت سالروز شهادت حسین فهمیده، ضرورت پاسخگو شدن دستگاه‌‎های مرتبط در پرداخت نشدن اعتبارات عوارض آلایندگی از اهم خطبه‌های نماز جمعه برخی از شهرستان‌های بوشهر است.

فلسطین با همراهی محورهای مقاومت دشمن را به غافل‌گیر کرده است

امام جمعه اهرم گفت: فلسطین، امروز تنها نیست چرا که تمام محورهای جبهه مقاومت به وحدت رسیده و با مجاهدت خود رژیم اشغالگر را غافل‌‍گیر کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار کرد: صبر و تحمل مردم مظلوم غزه سبب شد که همه مردم در اکثر کشورها قیام کنند و این حرکت در دفاع از فلسطین بی سابقه بوده است.

وی بیان کرد: در کنار مظلومیت، اقتدار گروه‌های مقاومت سبب شده است که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به نوبت به این غده سرطانی نفس مصنوعی بدهند شاید چند روزی بیشتر دوام بیاورد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: آمریکا شریک جرم این غده سرطانی است و دنیای آینده دنیای بدون اسرائیل و همه معادلات بر پیروزی فلسطین رقم می‌خورد.

پهلوزاده ادامه داد: استکباری که امروز ما در مقابل انها ایستاده ایم قدمتش به بلندای تاریخ است و چه بسیار افرادی که با فرعون‌های زمانشان مذاکره کردند و سرانجام سازش با آنها، غلبه استکبار و استمرار آن تا به امروز شده است.

طرح هزینه‌های سنگین برای فراموشی فلسطین به شکست انجامیده است

امام‌ جمعه خورموج گفت: هزاران میلیارد هزینه کرده بودند تا با کمک‌رسانه و عادی سازی روابط با چند کشور کوچک شاید بتوانند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند اما امروز مساله فلسطین در دنیا به یک مساله انسانی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: طوفان الاقصی بعنوان تند بادی ویرانگر بعد از سه هفته همچنان اسرائیل و حامیانش را در می‌نوردد.

وی بیان کرد: طوفان الاقصی عامل انسجام و وحدت امت محمد (ص) شد و روحیه شهامت، شجاعت و شهادت طلبی مردم مسلمان فلسطین همه را به شگفتی وا داشت و امید را در بین امت اسلام زنده کرد.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: جبهه مقاومت در حال فروپاشی هیمنه نظام استکباری و شکل دادن به نظم نوین جهانی با محوریت مقاومت است.

زاهددوست در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: برخی از محلات حاشیه‌ای و محروم شهر خورموج نیازمند ارائه ابتدایی‌ترین خدمات شهروندی هستند و با سایر محلات فاصله بسیاری دارند که باید به شکل ویژه به آنها رسیدگی شود.

وی افزود: شورای شهر خورموج با کنار گذاشتن برخی اختلافات با انسجام و اتحاد به دنبال خدمت رسانی به شهروندان باشد تا امورات بهتر به جلو برود.

توزیع عوارض آلایندگی در استان بوشهر باید کامل و عادلانه باشد

امام جمعه جم گفت: پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه جدی مردم است که باید هر چه سریع‌تر محقق شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم اظهار کرد: پرداخت عوارض آلایندگی مستند به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده حق مردم بویژه مناطق پیرامونی حوزه صنعت است.

وی افزود: اگر این عوارض به موقع و به طور کامل پرداخت شود تحول در مناطق و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

امام جمعه جم تصریح کرد: از فصل آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است که معاون عمرانی و شهری روستایی وزیر کشور در استان اعلام کرد مطالبات استان بوشهر از ناحیه صنایع بابت آلایندگی ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

محمدی گفت: بتازگی هم رئیس دادگستری استان ورود کرد و درخواست دارم که این مهم را به طور جد تا رسیدن به نتیجه پیگیری و تعقیب کنند.

وی افزود: باید از ادارات محیط زیست و مالیات نیز پرسیده شود چه اتفاقاتی افتاده و موانع تحقق و وصول عوارض آلایندگی در استان بوشهر چیست.

محمدی اظهار کرد: پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه جدی ما و مردم است و امیدوارم هرچه زودتر با همت مسئولین ومتولیان به مجموعه‌های شهری و روستایی برای عمران و آبادانی در حوزه‌های گوناگون پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هم‌صدایی داخلی و آوردن همه جناح‌ها و احزاب پای حمایت از فلسطین و محکوم‌کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی امری ضروری و حیاتی است.

محمدی اضافه کرد: از دستاوردهای عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، نظم جهانی مبتنی بر دو قطبی و تک قطبی ظالمانه، درحال تبدیل به نظم چند قطبی مبتنی بر «گفتمان مقاومت» است

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی موج نفرت جهانی علیه این رژیم است

امام جمعه برازجان گفت: دستاورد رژیم صهیونیستی فقط موج نفرت جهانی علیه این رژیم و حمایت مردمی در جهان از فلسطینیان بوده است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: حماس پیروز مقتدر میدان جنگ با رژیم صهیونیستی است چراکه هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش شکست ناپذیر و سیستم امنیتی نفوذ ناپذیر و مطلع از همه چیز و همه جا در مقابل یکی از گروه‌های مقاومت با کمترین امکانات و نیرو شکسته شده است.

وی بیان کرد: در جریان نبرد طوفان الاقصی دیوار الکترونیکی و پیشرفته بین غزه و مناطق اشغالی که چند میلیارد دلار برای استقرار آن هزینه شده بود با هک کامل دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته آن از کار افتاده است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی، در چند روز حدود پنج هزار نفر از نیروهای مقاومت در عمق چند ۱۰ کیلومتری مناطق اشغالی عملیات کردند و هنوز صهیونیست‌ها از این نفوذ بهت‌زده هستند و اطلاعی از کیفیت آن عملیات ندارند.

مصلح گفت: در مقابل این دستاوردهای چشمگیر رژیم صهیونیستی فقط با بمباران اقدام به تخریب ده‌ها مسجد و بیمارستان و مدرسه و کلیسا و کشتار غیرنظامیان کرده است.

وی افزود: دستاورد رژیم صهیونیستی فقط موج نفرت جهانی علیه این رژیم و حمایت مردمی در جهان از فلسطینیان بوده که باز هم موید پیروزی قاطع حماس و مقاومت پیروز در این میدان بوده است.

مصلح همچنین با اشاره به روز پدافند غیرعامل اضافه کرد: کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، تداوم کارکرد فعالیت‌های ضروری و تولید بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن از مأموریت‌های پدافند غیرعامل است.

وی عنوان کرد: سازمان پدافند غیرعامل اگرچه زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود ولی حوزه عملکرد آن فراگیر و همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های عمومی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های کشور را در برمی‌گیرد.

مصلح همچنین با اشاره به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی افزود: در ابتدای جنگ و در کمتر از چهل روز از آغاز آن در ۸ آبان ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی پس از رشادت‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: نوجوانان و جوانان کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیار از خود نشان داده‌اند و به همین جهت ارزش، اعتبار و جایگاه خاصی در انقلاب اسلامی دارند.

وجدان عمومی جهانیان در برابر جنایات‌های رژیم کودک کش آگاه و بیدار شدند

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: در حالی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حامی رژیم صهیونیستی هستند اما مردم این مناطق بر خلاف آنها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خروش افتادند و دست به تظاهرات می زنند.

وی افزود: باوجود همه جنابات هایی  که هر روز توسط رژیم صهیونیستی با حمایت های آمریکای جنایتکار شاهدیم  اما در نهایت راه به جایی نخواهند برد و  پیروزی از آن مردم غزه وفلسطین است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اسرائیل  به تعبیر رهبری مثل مار زخم خورده است و شکستی سخت در برابر جبهه مقاومت متحمل شده است که قابل ترمیم نیست.

وی ادامه داد: عزیمت روسای آمریکا و کشورهای ظالم و شرور به  فلسطین اشغالی برای این است که از نابودی رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

رکنی حسینی گفت: آمریکا شریک جرم قطعی رژیم صهیونیستی است و در واقع  جنایات صورت گرفته را علیه ملت مظلوم فلسطین مدیریت می کند.

وی گفت: گروه‌های مقاوماتی در لبنان، سوریه، عراق، یمن، حماس و جهاد اسلامی در مسیر جنگ کنونی علیه اسرائیل متحد هستند و با این روند، امروز یک نظم جدیدی دنیا به خود گرفته است.

رکنی حسینی با گرامیداشت روز «پدافند غیرعامل»، افزود: این روز در حقیقت همان دفاع بدون اسلحه و یکی از بخش های مهم و نوین الگوی دفاع در جمهوری اسلامی است که متولی صیانت از مردم و حقاظت زیرساخت های حیاتی در برابر دشمن است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: «پدافند غیرعامل» به عنوان یکی از ارکان ملزوم های دفاعی در ایران اسلامی است که با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان توانسته توان و ظرفیت کشور را در برابر آسیب ها و تهدیدها افزایش دهد.

دستگاه قضا با قلم بدستان مزدور داخلی برخورد قانونی کند

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با انتقاد از برخی کسانی که به دنبال جابجا کردن جای جلاد و شهید در قضایای فلسطین هستند بیان کرد: از دستگاه قضائی و نظارتی می‌خواهیم با قلم به دستانی بی شرافت در داخل که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند برخورد قانونی کنند.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: دشمنان به‌ویژه صهیونیسم جهانی و سران رژیم جعلی صهیونیستی از اسم شهید فهمیده وحشت دارند و از این رو در فضای مجازی شایعاتی علیه حماسه شهید فهمیده منتشر می‌کنند که علت آن ترس از شهادت طلبی است که در ایران شهید فهمیده و در لبنان شهید احمد قیصر و دو نفر از دوستانش بودند که عملیات استشهادی علیه دشمن انجام دادند.

محمودی به ضرورت اهتمام و توجه به نوجوانان از سوی خانواده، مدرسه و جامعه اشاره و گفت: دستگاه‌های دولتی و فرهنگی با اجتناب از کارهای کلیشه‌ای به دنبال برنامه‌ای مدون برای نوجوانان باشند.

خطیب جمعه کنگان، آمریکا را شریک جرم قطعی جنایات در سرزمین‌های اشغالی دانست و با اشاره به تلاش‌ها برای فشار بیشتر به مردم مقاوم فلسطین گفت: دشمن با این جنایات می‌خواهد مردم تسلیم شوند اما مردم تسلیم نشدند و از سویی ضربه سنگین و مهلک وارد شده بر پیکر صهیونیست‌ها یک ضربه تعیین کننده و غیرقابل ترمیم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بسیجی محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی گفت: خانواده‌ها و مربیان بایستی نوجوانان را به گونه ای تربیت کننده که در آینده افرادی مثل شهید فهمیده تحویل جامعه شود.

محمودی افزود: امروز همه بویژه نوجوانان ما بایستی با الگو گرفتن از شهید فهمیده، حماسه آن شهید و قهرمان ملی را که موجب ذلت و خفت دشمن شد را ادامه دهند.محمودی

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز تشکیل سازمان ملل گفت: امروز ساختار سازمان ملل در اختیار اربابان زر و زور و ظلم است و اگر هم گاهی صدایی از این سازمان بلند می‌شود با قلدری کشورهایی که «حق وتو» دارند، وتو می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha