صنعت تولید مسکن مانند موتور توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند

شیراز-ایرنا- رئیس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن ایران با بیان اینکه تأثیر حوزه مسکن بر رُشد و توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است، گفت: صنعت تولید مسکن افزون بر تأثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه مانند موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی‌کیا شنبه در بازدید از پروژه سه‌هزار و ۱۵۲ واحدی اکباتان، این طرح را نمونه کاملی از اجرای نهضت ملی مسکن دانست و گفت: طرح نهضت ملی مسکن سهم هزینه‌های مسکن در سبدخانوارهای شهری ایران را ترمیم می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن ایران افزود: تأثیر حوزه مسکن بر رُشد و توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است؛ صنعت تولید مسکن افزون بر تأثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است چرا که مانند موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند.

صنعت تولید مسکن مانند موتور توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بخش مسکن با ایجاد رُشد اقتصادی و اشتغال‌آفرینی در بخش ساختمان و بخش‌های وابسته از طریق تأثیر بر مخارج مصرفی، سرمایه‌گذاری و تغییرات در تولید ناخالص داخلی، نوسانات اقتصادی را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین تأثیرات ناشی از آن نیز محدود به بخش مسکن نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ارائه داد و گفت: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافت.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس اجرایی شده اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

حمیدی با بیان اینکه ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۷ هزار و ۱۵۸ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۶۵ هزار و ۵۶۲ متقاضی در سایر مناطق فارس در این طرح تا کنون نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: برای ۲۰ هزار و ۵۶۶ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است؛ هفت هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده اند ، ۱۵۲ متقاضی طرح را به پایان رسانده اند ، ۴۴۱ واحد در مرحله نازک کاری است ، سه هزار و ۱۴۲ واحد در مرحله سفت کاری و اجرای سقف و ۷ هزار و ۷۷۳ واحد در مرحله اسکلت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha